УГОДА

Кабмін, виробники продовольчих товарів і суб’єкти системи мережевої роздрібної торгівлі підписали Меморандум порозуміння до кінця 2011 року

Це сталось по завершенні наради з питань цінової ситуації на ринку продовольчих товарів під головуванням першого віце-прем’єр-міністра — міністра економічного розвитку і торгівлі Андрія Клюєва.

За прогнозами голови Держспоживінспекції Сергія Орєхова, внаслідок домовленостей між урядом, виробниками та реалізаторами ціни на продовольчому ринку стабілізуються. Натомість його нечесні учасники вже не зможуть гратися у цінові гойдалки. Це позитивно відіб’ється на гаманцях 47 млн споживачів.

Під час обговорення меморандуму гендиректор Асоціації «Укроліяпром» Степан Капшук зазначив: «Чи варто вносити якісь зміни в кінці року? Адже деякі продовольчі товари, у тому числі й соняшникова олія, й без меморандуму подешевшають. Це тенденція. Вже нині вартість насіння соняшнику пішла донизу».

На що перший віце-прем’єр-міністр — міністр економічного розвитку і торгівлі дещо знервовано відповів: «Так, справді, по всіх ринках спостерігається тенденція до зниження цін на продовольчі товари, та попри це, оптові ціни протягом серпня-вересня на м’ясо птиці виросли на 3,2%, роздрібні — на 6,7%».

 

Хліб не подорожчає.Фото з сайту fudz.rupictures

Оптові ціни на олію соняшникову — 5,6%, роздрібні — на 4,3%, на свинину — на 5,3 та 3,8% (відповідно), молочні продукти — 2,8 і 1,1% (відповідно). І кормів вистачає, і урожай величезний, але ціни лізуть догори. От скажіть мені, чому олія подорожчала?»

— Завершився маркетинговий рік, це був старий товар по старих цінах, — пояснив представник олійної галузі.

— Я не закликаю вас знижувати ціни, але не треба їх підвищувати! Не має бути таких скачків цін! Досить здуру розкручувати інфляцію! — наголосив спересердя Андрій Клюєв, звернувшись до виробників та представників торгових мереж взяти на себе певні зобов’язання на виробництво та реалізацію соціально важливої продукції.

Голова Аграрного союзу України Геннадій Новіков з іронією підсумував: ми не проти підписати цей меморандум і підпишемо його, але було б непогано, якби аналогічну угоду з урядом підписали нафтовики, хіміки, газовики тощо, від яких залежить собівартість продовольчих товарів. Яка ще галузь підписала меморандум? Ми ж не лише їжу споживаємо.

— Добре, що в уряді дбають про споживачів, але не треба забувати й про виробника, — наголосив він.  — Як на мене, треба рахувати баланси, щоб розуміти скільки потрібно тієї чи іншої продукції на ринку, квотувати виробництво соціально важливого продовольства, робити держзамовлення на ці товари тощо. Тоді не буде скачків і ціна буде стабільною. Згідно меморандуму, виробники зобов’язались не допускати необ∂рунтованого росту цін на соціально значущі товари, встановлювати їх рентабельність не вище 12%, не скорочувати їх поставки у роздрібну мережу, гарантувати якість, укладати прямі договори з реалізаторами, співпрацювати з Мінекономрозвитку в частині моніторингу оптових цін на ці товари. В свою чергу представники торгових мереж пообіцяли: торгова націнка на  продовольчі товари соціального значення не буде вищою за 10% від ціни виробника-постачальника; розраховуватись з ним у спеціально встановлені терміни; укладати прямі договори з виробниками; забезпечити присутність соціально значущих товарів на прилавках і не застосовувати до них різних бонусів та надбавок, раз у місяць звітувати перед Мінекономрозвитку про виконання меморандуму.

Натомість Кабмін підписався під такими пунктами: залучати виробників та представників торгівлі до підготовки урядових рішень щодо регулювання ринків продовольства та торговельних відносин,   сприяти укладенню між ними прямих договорів, технічному переоснащенню підприємств харчової і переробної промисловості, забезпечувати рівний доступ виробників до держпідтримки через здешевлення кредитів, своєчасне повернення ПДВ тощо.

Крім того, перший віце-прем’єр-міністр - міністр економічного розвитку і  торгівлі Андрій Клюєв зазначив: «Ми дамо окреме доручення місцевим органам виконавчої влади виділяти земельні ділянки під будівництво фірмових магазинів та розвиток торгових мереж».

ДОВІДКА «УК»

Перелік соціально значущих товарів вітчизняного виробництва, на які поширюється дія меморандуму:

борошно пшеничне вищого сорту; хліб вагою понад 0,5 кг з борошна пшеничного та житнього та їх суміші, простої рецептури; крупи: пшоняна, вівсяна, горохова, гречана, рисова; яловичина і свинина (крім безкісткового м’яса); макаронні вироби другого класу; м’ясо птиці (курятина); ковбасні вироби варені (крім вищого ∂атунку); молоко коров’яче (пастеризоване) із вмістом жиру до 2,5% включно (в упаковці із плівки); сир кисломолочний з вмістом жиру до 9% включно (у пергаментній упаковці); масло вершкове з масовою часткою жиру до 72,5% включно; спред; яйця курячі столові, охолоджені С1; цукор кристалічний; олія соняшникова рафінована, фасована.