Голова правління АТ «Ощадбанк»
Сергій ПОДРЄЗОВ

З  1 червня починається виплата компенсаційної тисячі гривень вкладникам Сбербанку колишнього СРСР. Нині ж завершується актуалізація вкладників, які не отримали ці кошти у 2008 році. Про те, як іде цей процес, ми попросили розповісти голову правління Ощадбанку Сергія ПОДРЄЗОВА.

— Сергію Олександровичу, насамперед 1 тис. грн отримають ті, кому виповнилося більш як 70 років. Скільки з них уже актуалізувалися?

— На початку проведення актуалізації ми розробили спеціальний порядок отримання інформації про місце і час актуалізації даних для вкладників залежно від віку. Отже, вкладники, яким виповнилось понад 70 років, першими змогли отримати інформацію про місце і час актуалізації своїх даних. Більшість вкладників ми вже обслужили і тепер запрошуємо усіх вкладників Сбербанку колишнього СРСР пройти актуалізацію своїх даних. А з 1 червня Ощадбанк розпочне проводити компенсаційні виплати.

— Які проблемні питання в цьому процесі виникають?

— У перші дні обслуговування вкладників Сбербанку колишнього СРСР спостерігалася велика активність громадян. Це можна пояснити людською психологією, коли людина боїться не встигнути і хоче бути в перших рядах. За кілька днів ми погасили напругу, і нині додзвонитися на «гарячу лінію» можна за 1—2 хвилини. Для обслуговування лише цих вкладників у нашому Контакт-центрі працює понад 500 чоловік. Нині в банк звернулося вже майже 3 млн людей. Понад 1 млн вкладників вже пройшли актуалізацію своїх даних та чекають виплати.

— А як бути тим, хто свого часу не встиг зареєструватися? Чи можуть вони це зробити зараз?

— На жаль, ні. Банк нині не проводить реєстрацію. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів від 23 квітня 2012 року № 346, Ощадбанк відновить процедуру реєстрації з 1 вересня цього року.

— До редакції звернулася літня жінка з Київщини, яка розповіла, що за 12 км із села приїхала до райцентру, щоб дізнатися, що потрібно для актуалізації. Замість того, аби надати інформацію, в Ощадбанку їй порадили зайти на сайт і подивитися там. Хороша порада для 75-річної жінки, яка й комп’ютер бачила лише по телевізору! Як бути у таких випадках? Що цим людям потрібно зробити, аби актуалізуватися?

— Ощадбанк як соціально відповідальний банк максимально серйозно підійшов до організації роботи з проведення компенсаційних виплат. Враховуючи колосальний досвід роботи банку в період виплат 2008 року, ключовим завданням, яке ми ставили при розробці механізмів виплат, було забезпечення комфортних умов для вкладників під час звернень у банк. Ми не можемо допустити стовпотворінь у наших відділеннях, особливо беручи до уваги, що більшість вкладників — люди похилого віку. Саме тому запропонували вкладникам, не виходячи з дому, дізнатися про місце і дату актуалізації своїх даних.

Це можна зробити за допомогою кількох каналів, і вкладник сам обирає найприйнятніший для себе. Один з найпопулярніших і доступних способів — зателефонувати на «гарячу телефонну лінію» та дочекатися з’єднання з оператором. Другий спосіб — передбачає заповнення спеціальної форми в розділі «Інформація для вкладників Ощадбанку колишнього СРСР» на сайті Ощадбанку. А в кінці квітня у вкладників з’явилася можливість за допомогою смс-повідомлення дізнаватися про місце і час проведення актуалізації своїх даних. Основний телефон «гарячої лінії», як і відправка смс-повідомлення, безкоштовні по всій Україні.

Потім вкладник із пакетом документів іде у відділення банку, щоб здійснити процес актуалізації. Тут же йому повідомляють про час, коли він має прийти в банк вдруге для отримання компенсації.

Якщо ж вкладник з якихось причин не може відвідати установу банку і пройти актуалізацію, за нього це може зробити довірена особа, на яку оформлена довіреність.

Номери телефонів «гарячої лінії»:

0-800-212-000 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів по Україні) або (044)-364-21-21 (за тарифами Укртелекому). Лінія працює з 9.00 до 18.00 без вихідних.

ДОСЬЄ «УК»

Сергій ПОДРЄЗОВ. Народився 1970 р. Закінчив Київський державний економічний університет. Спеціальність за освітою — маркетинг і маркетинговий менеджмент.

Банківською справою займається 18 років. Працював у Київській філії АКБ «Українська фінансова група», в  АКПБ «Україна». У 1998 р. перейшов на роботу в Ощадбанк. У 2001 р. призначений заступником голови правління АТ «Ощадбанк» — директором департаменту обслуговування корпоративних клієнтів. Із квітня 2003 р. — заступник голови правління АТ «Ощадбанк», а з березня  2011 р. — голова правління банку.

 

Шлях до компенсаційної тисячі — не дуже простий

Як готуються до виплати компенсаційної тисячі у різних регіонах України?

Про це дізнавалися власні кореспонденти «Урядового кур’єра».

Помилка в паспорті

ЧЕРКАЩИНА. Гаряча пора нині у працівників відділень Черкаського обласного управління ВАТ «Ощадбанку». Як розповіла начальник відділу організації роботи мережі філій та маркетингу Лариса Боровик, працівники банку продовжують інтенсивну актуалізацію вкладників Сбербанку колишнього СРСР, яка почалася ще в квітні. Люди звертаються і телефоном, і через Інтернет, аби поновити дані в «Реєстрі вкладників заощаджень громадян», щоб уже з червня одержати компенсаційну тисячу гривень проіндексованих заощаджень.

Виникає багато різних питань, які працівникам відділень доводиться терпляче вирішувати щодня. Як визнала Лариса Анатоліївна, для багатьох вкладників різниця між актуалізацією даних та реєстрацією залишається не дуже зрозумілою, хоч роз’яснювальна робота й ведеться. Ось і виникають непорозуміння.

В одному з відділень зустрів розгублену 78-річну жительку Черкас Ганну Тертичну. Звернувшись щодо актуалізації даних, вона наштовхнулася на несподіванку: виявилося, що на другій сторінці паспорта громадянина України, де прізвище записане російською мовою, в ньому зроблена помилка.

— Уже 20 років живу з цим паспортом, одержую пенсію та субсидії — і жодного разу ніхто на це не звертав уваги. Всіх задовольняла перша сторінка, де запис українською. Тепер ось працівники банку виявили помилку. Через неї доведеться свою тисячу одержувати пізніше…

Як потім дізнався, пенсіонерка побувала в паспортному відділенні, де колись одержувала документ. Там пообіцяли вирішити проблему.

Ажіотажу немає

ХАРКІВЩИНА. В обласному управлінні Ощадбанку, яке розташоване в центрі першої столиці, малолюдно. Час від часу до віконець кас №№ 16, 17,18 і 19 підходять вкладники Сбербанку колишнього СРСР, які вже пройшли актуалізацію на його сайті чи за телефонами «гарячої лінії».

— У мене на 16.10, — схиляється до віконця №17 жінка й подає необхідні документи. Касир виявляє, що замість оригіналу ідентифікаційного коду, вона принесла його копію і рекомендує прийти іншим разом.

Наступний клієнт просить зареєструвати в банку його ощадну книжку і дуже засмучується, коли дізнається, що реєстрація припинена аж до вересня.

«Скільки клієнтів, стільки й проблем», — кажуть у банку. Але ажіотажу, який був у попередні роки, немає. Тож сподіваємося, що компенсаційні виплати у Харкові проходитимуть так само спокійно, як і актуалізація.

Люди приїжджають, а  з документами проблема

ЛУГАНЩИНА. « І чого вони голову морочать? Прийшов з книжкою — віддай гроші і все», — розмірковує Людмила Єпіфанова, мешканка села Новоселівка. — «Ми з чоловіком сподіваємося отримати ту «тисячу», що у 2008 році влада обіцяла. І в мене є книжка, і в нього. Сільрада допоможе».

Та в Куземівській сільраді, до складу якої входить п’ять населених пунктів, телефон уже почервонів від перемовин.

— У нас секретарка збирає та передає інформацію щодо компенсацій, — каже голова сільради Олександр Мартовицький. — Донедавна усі дані передавали по телефону. Та лінія перевантажена, поки вийдеш на зв’язок —  наші працівники «висіли» на телефоні годинами. Лише днями вдалося провести Інтернет.

Щоправда, тепер люди скаржаться на інше — вже начебто все зареєстрували, банк надсилає смс-ки — призначає день і час, коли приїхати до райцентру Сватово в їхню філію з документами. А коли селяни приїжджають, трапляється, що папери не готові у банківських працівників.

Люди висловили таку пропозицію до Ощадбанку: він має організувати мобільні бригади, які б приїжджали до села у призначений день, і на місці вели прийом вкладників, які колись довірили державній установі свої «кровні».

«Самі не можете прийти? То їдемо до вас!»

ЗАКАРПАТТЯ. Жителі цієї області — люди грошовиті. Розмір заощаджень у колишньому Сбербанку СРСР свого часу тут був серед найвищих з розрахунку на одну «душу» по Україні.

— У списку для актуалізації даних — прізвища майже 120 тис. вкладників, — каже начальник облуправління Ощадбанку Ігор Мутка. — По області діють 160 наших відділень, до яких щодня звертаються майже тисяча громадян. Щоб не виникало черг, ми почали з найстарших. Та оскільки «навали» людей не було, зняли «вікові обмеження». Скарг із місць практично немає, як, утім, і підстав для них.

Водночас не всі, кого чекають у відділеннях, поспішають це зробити. За прогнозами, майже 15% тих, хто мав би прийти, з різних причин узагалі не з’являться. Але начальник облуправління переконаний: усі претенденти на свою тисячу отримають її після того, як звернуться. Їм оформлять документи. Врахують, що багато краян саме тепер перебувають на заробітках за кордоном або в інших регіонах країни. Сезон!

До людей немічних або ж у найвіддаленіші села, звідки важко вибратися, працівники виїжджають для здійснення актуалізації автотранспортом банку. Серед районів і міст області поки що найменшою активністю відзначається гірська Міжгірщина.

Сторінку підготували Інна КОСЯНЧУК,  Владислав КИРЕЙ, Світлана ГАЛАУР, Олена ОСОБОВА, Василь БЕДЗІР, «Урядовий кур’єр»