Коли 26 червня 2015 року директором колись потужного промвелета призначили «варяга» Олега Винника, мало хто зі старожилів вірив у швидкі зміни на краще. Та сталося, здавалося б, неможливе. Завод уже розрахувався з багатомільйонними боргами, заробітки піднялися в рази, робітники зітхнули з полегшенням.
— Відбулися грандіозні зміни, — каже голова первинної профспілкової організації ПАТ «Запорізький електровозоремонтний завод» Володимир Батюнін, людина літня, який, пригадую, найбільше сумнівався в новому керівникові не з місцевих, що той зможе підняти завод із прірви. — Із червня завод постійно додає, і ми вийшли на належний рівень. Це без зайвих слів, щоб не зурочити.
Володимир Сергійович похвалився, що працівники вчасно отримують зарплатню в повному обсязі, всі соціальні вимоги виконуються, заводчани добре працюють і відпочивають. У травні ухвалять новий колдоговір. Нині ремонтують кімнати відпочинку, гуртожиток — життя налагоджується. Ніяк не може натішитися профорг, що робітники нарешті після колишніх дво- та триденок перейшли на повноцінний робочий тиждень.
Очільник електровозоремонтного заводу теж радіє, що підприємство працює сім днів на тиждень у дві зміни. Завод отримав додаткові замовлення та фінансування. Приміром, торік у першому півріччі було виготовлено чотири електровози, у другому — 27. Коли він уперше прибув на завод, кредиторська заборгованість сягала 100 мільйонів гривень, на заводському рахунку було 50 гривень, більшість працювала три дні на тиждень, а дехто — й день.
Було дев’ять мільйонів гривень заборгованості із зарплати, п’ять мільйонів — за електроенергію. Завод впевнено банкрутів. Тож перше, що зробила його команда, — забезпечила підприємство замовленнями. Зарплата виросла з 1,2 тисячі гривень до 6. Тут уперше стали ремонтувати трамваї. Керівник Укрзалізниці Олександр Завгородній дозволив передоплату, щоб набрати обертів. Раніше закупівельні ціни у рази перевищували середньоринкові — до 254%. Тобто рівень корупції тут зашкалював. Закупівельні ціни вдалося зменшити на 20—30% за 100 позиціями, а оборотні кошти пішли на розвиток виробництва.
Провели в Запоріжжі форум за участі керівників Укрзалізниці та місцевої влади, на якому уклали кілька нових контрактів на постачання продукції місцевих виробників (раніше 80% комплектуючих були російськими) і сусіднього Дніпропетровська. Торік на заводі відремонтовано 31 електровоз, цього року планують 78 та в півтора раза збільшили виробництво запчастин. Тепер додатково набирають 150 фахівців: зварювальників, слюсарів, фрезерувальників, майстрів тощо. Планують підняти середню зарплату до 7-8 тисяч гривень, тоді як токарі та фрезерувальники отримують на 2—3 тисячі гривень більше на руки.
ДОСЬЄ «УК»
Олег ВИННИК раніше працював головою правління Горлівського авторемзаводу. У 2011 році став директором Дніпровського автобусного заводу в Дніпродзержинську, запустив виробництво після трирічного простою. Першими випустили п’ять міських 12-метрових сучасних автобусів, згодом — нові А 183 ДЗ стандарту «Євро-3», створили пілотний зразок реанімобіля швидкої медичної допомоги. У 2015 році виграв конкурс Мінінфраструктури і очолив Запорізький електровозоремонтний завод.