""Навіщо платити археологам за початок будівництва?""

Вадим ПРОЦИШИН
23 жовтня 2010

 РЕФОРМИ

 Влада скоротить майже 11 тисяч структур, які надають адмінпослуги

Уряд має серйозні наміри щодо скорочення кількості адміністративних послуг. Це - головна складова дерегуляції економіки, що значно поліпшить не тільки інвестиційний клімат у державі, а й життя пересічних громадян. Нещодавно було створено робочу групу з проведення реформи системи адміністративних послуг. Головним результатом її діяльності стане розробка і прийняття закону, згідно з яким кількість таких послуг кардинально скоротиться. А 19 жовтня вже схвалено закон, який істотно скоротив кількість видів ліцензованої діяльності. Перший віце-прем'єр-міністр Андрій Клюєв на прес-конференції в Будинку уряду окреслив основні завдання робочої групи, яку він і очолює.

Ніхто не переплачуватиме

По-перше, необхідно визначити, які адмінпослуги потрібні, а від яких можна відмовитися. По-друге, наскільки об'єктивно встановлено вартість таких послуг. По-третє, хто і в які терміни має надавати ті чи інші адмінпослуги, яка кількість підприємств.

Андрій Клюєв наголосив, що за останні роки різні уряди прийняли близько 200 постанов, якими ввели додаткові адмінпослуги, а вся ця система регулюється понад 150 законодавчими актами. Таке нагромадження документів заплутує систему й ускладнює контроль. "Ми їх зараз розглядаємо, аналізуємо, бачимо, що дуже багато адміністративних послуг надумані, деякі вже явно застаріли. Присутня досить велика кількість корупційної складової. Часто вартість послуг явно завищена", - зазначив він.

Наприклад, за словами урядовця, аби отримати довідку, потрібну для отримання водійського посвідчення, слід сплатити 200 гривень, хоча вона має бути безкоштовною. І таких прикладів безліч. Наприклад, Центр "Державного земельного кадастру" за перевірку та внесення інформації в базу даних при оформленні земельних паїв в оренду бере плату до 1 тис. грн. "А розцінки "Інституту археологічної спадщини" Національної академії наук за археологічні дослідження при початку будівництва економічно необгрунтовані - їхня вартість іноді сягає навіть сотень тисяч гривень. Навіщо платити археологам за початок будівництва?" - заявив Андрій Клюєв, зазначивши, що такі питання виникають майже по кожній державній установі, в тому числі й по міністерствах.

Ще однією проблемою залишається те, хто надає адмінпослуги. "Ми у рамках робочої групи зробили попередній аналіз структур, які надають послуги. Виявилося, що їх в Україні близько 12 тисяч. Я доповів про ситуацію Президентові та Прем'єр-міністру і отримав завдання скоротити майже 11 тисяч таких структур. Залишаться лише ті, що справді необхідні", - заявив Андрій Клюєв.

Послуги надаватимуть лише державні підприємства, а всі гроші йтимуть до державного бюджету. "Таким чином, ми позбавляємо чиновника стимулу вводити нові види зборів з громадян та бізнесу", - зауважив перший віце-прем'єр. Вартість адмінпослуг затверджуватиме Міністерство економіки. Воно також визначатиме, за які послуги братимуть гроші, а які надаватимуться безкоштовно.

Стосовно ліцензування Андрій Клюєв повідомив, що прийнятим законом із 66 видів ліцензованої діяльності понад два десятки скорочено, а з майже 2300 видів робіт залишиться близько 600, які будуть ліцензуватися.

Урядовець висловив упевненість, що до кінця листопада - початку грудня ситуація в цій сфері істотно зміниться на краще. Він наголосив, що на чиновників, які протидіятимуть процесу дерегуляції й не виконуватимуть доручень Президента та Прем'єр-міністра, чекатиме покарання - аж до звільнення.

Будівництво йде - країна працює

Дерегуляція економіки, спрощення системи адмінпослуг та сфери ліцензування сприятиме залученню інвестицій, зокрема в масштабні інфраструктурні проекти. За словами Андрія Клюєва, у будівництві залишаться лише ті процедури, що стосуються якості та безпеки. Такий підхід має реанімувати будівельну галузь країни.

І перші результати вже є. "Зокрема, у Києві нещодавно відкрито залізничний рух Дарницьким мостовим переходом, до кінця року планується відкрити автомобільний рух в один бік, завершено першу чергу реконструкції швидкісного трамваю (у березні-квітні наступного року планується повне її завершення), також до кінця року планується відкрити три нові станції Київського метрополітену. В Сімферополі завершено реконструкцію залізничного вокзалу і розпочато будівництво нового приміського залізничного вокзалу", -повідомив Андрій Клюєв.

Крім того, у Чернівцях добудовано об'їзну дорогу, до кінця року планується завершити будівництво об'їзних доріг ще в кількох містах. Перший віце-прем'єр зазначив, що вже розпочато реаліацію проекту будівництва Великої кільцевої дороги в Києві протяжністю 200 км, включаючи два додаткових мостових переходи через Дніпро. Урядовець зауважив, що заплановані інфраструктурні об'єкти, в тому числі дороги, у рамках підготовки до Євро-2012 буде збудовано вчасно.

Інвестуйте в енергозбереження

За словами Андрія Клюєва, висока вартість енергоносіїв спонукає підприємців впроваджувати енергоефективні технології: "Хто думає про майбутнє, той цим займається". Зі свого боку уряд стимулює вітчизняні підприємства до модернізації. "Ви знаєте, що у нас діє закон, який звільняє від увізного ПДВ, митних зборів енергоефективне обладнання та технології, які завозяться з-за кордону. Тобто ми допомагаємо їм, стимулюємо наші підприємства, аби вони якомога швидше переозброювались і впроваджували інновації. Якщо підприємства розробляють енергозберігаючі або енергоефективні технології в нашій країні, то вони протягом п'яти років не платитимуть податок на прибуток", - зазначив перший віце-прем'єр. Він спрогнозував, що приблизно через п'ять років енергозберігаючі технології буде максимально запроваджено на вітчизняних підприємствах.

Ще одним напрямком у цій галузі є впровадження програми розвитку альтернативної енергетики, і перші результати будуть уже наступного року. Ключовим у такому прогресі стало прийняття закону про "зелений тариф". "Перше, що ми зробили, - створили законодавчу базу і зробили цей вид бізнесу досить цікавим для інвесторів. Фактично цей закон зробив впровадження альтернативної енергетики достатньо ефективним бізнесом", - зазначив Андрій Клюєв.

За його словами, вже зараз інвестиційних заявок на будівництво в Криму вітрових та сонячних електростанцій на понад

5 тис. МВт, що дорівнює потужності п'яти українських атомних енергоблоків. При цьому сьогоднішній дефіцит електроенергії на півострові - 1 тис. МВт. Тому, як зазначив урядовець, крім автономії, для розвитку альтернативних видів енергетики використовуватимуть також природні ресурси інших південних областей - Одеської, Миколаївської, Херсонської.

Із сусідами про енергетику

Україна та Російська Федерація за результатами засідання Українсько-російського Міжурядового комітету з питань економічного співробітництва, яке відбудеться 27 жовтня в Києві, планують підписати більше десяти двосторонніх документів. Остаточно перелік документів буде узгоджений 25 жовтня.

Відповідаючи на запитання про можливість обговорення зміни ціни російського газу для України, Андрій Клюєв заявив: "Відбудеться засідання Міжурядового комітету. Підніматиметься питання і вартості газу, і зміни формули, й підходу до вартості газу".

Найбільший інтерес у журналістів викликало питання транзиту через нашу країну венесуельської нафти до Білорусі. Андрій Клюєв повідомив, що на сьогодні через наші порти і залізницю вже пройшло 1 млн тонн південноамериканської нафти. Він висловив думку, що Білорусь транзитуватиме 4-5 млн тонн нафти на рік територією України, а ще 3-4 млн тонн - через Прибалтику. Андрій Клюєв також повідомив, що ми зробили для Білорусі знижку на портові збори та залізничний тариф для транзиту нафти. Також розглядається питання транзиту через нафтопровід "Одеса - Броди", і пробну партію прокачають найближчим часом.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua