"Повірка лічильників у режимі «все включено»"

Інна КОСЯНЧУК
20 сiчня 2016

Нині дедалі більше споживачів житлово-комунальних послуг встановлюють у своїх помешканнях лічильники води, газу тощо. І переконуються, що вони дають змогу заощаджувати, адже роблять споживачів дисциплінованішими і відповідальнішими. А щоб переконатися, що сам прилад обліку рахує правильно, його потрібно у визначені строки повіряти. І ось тут у минулі роки виникало запитання: хто має сплачувати за повірку лічильників? Адже різні нормативні акти давали діаметральні пояснення щодо цього. Зокрема, у ч. 3 ст. 28 Закону «Про метрологію та метрологічну діяльність» було зазначено, що періодичну повірку, обслуговування та ремонт (зокрема й демонтаж, транспортування та монтаж) здійснюють за рахунок підприємств і організацій, що надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання. У постанові Кабміну №869 від 2011 р. йшлося про те, що повірку лічильників мають здійснювати споживачі власним коштом. Ці нормативні неузгодженості давали змогу надавачам послуг користуватися тим нормативним актом, яким їм було зручніше, і не завжди — на користь споживача. Тож люди нерідко стикалися із громіздкою процедурою повірки засобів обліку, за яку не лише треба було заплатити, а й демонтувати, відвезти на повірку, а потім поставити на місце.

Але з нового року ситуація змінилася, зауважують у Мінекономрозвитку. З 1 січня набув чинності Закон «Про метрологію та метрологічну діяльність», у якому чітко прописано принципи відносин між постачальниками та споживачами послуг. Якщо перекласти з бюрократичної мови статтю 17 (повірка засобів вимірювальної техніки або просто перевірка лічильників на відповідність вимогам), то відтепер усі роботи з обслуговування лічильників повинні проводити коштом постачальників послуг. Їхньою ж турботою (і аж ніяк не мешканців) є і своєчасна повірка цих лічильників, зауважують у Мінекономрозвитку.

Відтепер споживачі несуть відповідальність тільки за те, щоб засоби обліку не було пошкоджено, а їх обслуговування і повірка — уже турбота надавачів послуг. Тим більше, що якщо раніше деякі комунальники мали відмовку, мовляв, вартість повірки не входить до тарифу за послугу, то тепер цього немає: тарифи розраховані в режимі «все включено», зокрема й повірка засобів обліку. Тож відтепер ця справа буде не лише безплатною для споживача, а й зручнішою.

Сподіватимемося, що комунальники належно виконуватимуть свої обов’язки, не вимагаючи зайвого. А для цього їх самих належно поінформують не лише про їхні права, а й про обов’язки. Бо вже є випадки, коли вони «хімічать». Так, на сторінці Мінекономрозвитку у Фейсбуці під повідомленням, у якому йшлося про безоплатність для споживачів повірки лічильників, з’явилися коментарі, що вже в цьому році плату за повірку вимагали зокрема в Полтаві — просили 185 гривень, в Івано-Франківську — 65. Користувачі мережі зауважували, що, вочевидь, не до всіх комунальників донесли інформацію про те, що ця послуга безплатна.

До речі. На 1 грудня 2015 року, згідно із даними регіонів, фактичний рівень оснащення будинків загально будинковими приладами обліку становить:
— теплової енергії 46,0%, або 38 511 будинків;
— холодної води 28,8%, або 41 624 будинки;
— гарячої води 16,0%, або 6260 будинків.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua