МОДЕРНІЗАЦІЯ

...Якби виникла необхідність прокласти залізницю до. Місяця, згодилася б продукція сталеварів "Азовсталі". Адже за 76 років роботи мартенівський цех виплавив 155 млн тонн сталі, з яких 2,3 млн тонн - рейкового металу. Цієї кількості цілком достатньо, аби облаштувати залізницю до супутника Землі й назад. Отож на прощальній плавці на печі N8 зварили саме рейкову сталь М76Т. А потім одну з останніх з усіх 12-ти мартенівських печей вивели з експлуатації.

Протягом кількох років на металургійному підприємстві впроваджується комплексна програма з модернізації та реконструкції виробництва, удосконалення діючих та застосування нових технологій. Закриття мартенівських печей відбувалося поетапно: до 2011 року з експлуатації поступово вивели вісім печей, зупиняються ще чотири. Втім, закриття мартенівського цеху нітрохи не позначиться на обсягах виробництва. Всі марки сталі, що досі тут варили дідівським способом, вироблятимуть за сучасним киснево-конвертерним способом.

"Закривається мартенівський цех, але це не крок назад, а крок уперед, - переконаний голова Донецької обласної держадміністрації Анатолій Близнюк. - Якщо ми хочемо йти нарівні зі світом, то ми повинні зробити це. Ліквідовуючи мартенівський спосіб виробництва, ми відмовляємося від використання природного газу та розв'язуємо екологічну проблематику. Перехід на конвертерний спосіб виробництва - це перспектива, адже цей сучасний процес виплавки сталі економічніший і доцільніший: він дасть можливість підприємству збільшити заробітну плату, забезпечити належну безпеку праці".

До речі, в країнах Європи вже не користуються мартенівським виробництвом, і тепер через високу енерговитратність відмовляються від нього й українські металурги. До того ж виведення з експлуатації мартенів позитивно позначається на екології: в Маріуполі після закриття мартенівського цеху на "Азовсталі" кількість шкідливих викидів у атмосферу зменшиться на 1200 тонн на рік. Так само знижується й щорічне споживання води Азовського моря, куди потім із цеху "впадали" брудні стічні води.