"Як повернути бракований холодильник"

Інна КОСЯНЧУК
14 серпня 2013

Консультує Олена МАТВІЙЧУК,
юрист Волинської обласної
громадської організації
«Центр правової допомоги»

Купила холодильник, він на третій день перестав працювати. У магазині відмовляються його обмінювати на інший чи повертати гроші. Кажуть: віддамо в ремонт. Але я заплатила чималі гроші й не хочу, щоб у мене був холодильник після ремонту! Куди мені звернутися і що робити, щоб його обміняли на новий або повернули гроші? 

Антоніна ЧІЧКА,
м. Київ

— Цивільний кодекс України (ст. 707) визначає, що покупець має право протягом 14 днів, не враховуючи дня купівлі непродовольчого товару належної якості, якщо триваліший строк не оголошений продавцем, обміняти його у місці купівлі або інших місцях, оголошених продавцем, на аналогічний товар інших розміру, форми, габариту, фасону, комплектації тощо. Аналогічні положення містяться і в ст. 9 Закону «Про захист прав споживачів». Отже, якщо недоліки холодильника були виявлені після придбання і минуло не більш як 14 днів, можна повернути товар без пояснення причин. Після цього  терміну — тільки безкоштовний ремонт за гарантією. При цьому, згідно ч. 5 статті 8 Закону «Про захист прав споживачів», продавець зобов’язаний прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги. Доставка великогабаритних товарів і товарів вагою понад 5 кілограмів продавцеві, виробникові та їх повернення споживачеві здійснюються за рахунок продавця.

 Повертаючи товар, ви маєте дотримуватись таких умов:

товар не був у споживанні, наприклад, взуття не взували на вулицю, на плеєр не записували музику тощо;

збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики (не пошкоджено упаковку тощо);

збережено розрахунковий документ (чек, гарантійні талони, інструкція з експлуатації), виданий споживачеві разом з проданим товаром як доказ придбання товару в конкретного продавця.

Рекомендуємо вам невідкладно звернутися до магазину, де придбали холодильник, із письмовою заявою про його заміну або повернення коштів. У зверненні слід зазначити: дату купівлі товару; наявність розрахункового документа, що підтверджує факт купівлі-продажу; описати дефект, що проявився, і викласти свою вимогу; дані документа людини, яка повертає товар (серія і номер паспорта, дата і місце його видачі); дані про товар (найменування, фабричний (серійний) номер, артикул, дата продажу, вартість на дату продажу); суму сплачених за товар коштів. Якщо продавці відмовляються прийняти заяву, надішліть її поштою рекомендованим листом з повідомленням і описом вкладеного в поштовий конверт.

Ви маєте право обміняти товар на аналогічний, але відповідний за розміром, кольором, габаритами тощо. Якщо такого товару нема, можете придбати схожий з асортименту за умови перерахунку вартості або повернути товар і забрати гроші. Їх мають повернути не пізніше, ніж через 7 днів від дня розірвання договору.

Варто знати. Недоліки товару повинні бути усунуті протягом 14 днів з дати його пред’явлення або за згодою сторін в інший строк. За кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (14 днів) споживачеві виплачується неустойка в розмірі 1% вартості товару (ч. 9 ст. 8 Закону). Крім того, постановою КМУ від 19.03.94 р. № 172 затверджено Перелік товарів, з яких утворюється обмінний фонд. До цього Переліку входять також холодильники.

Якщо у вас виникнуть проблеми з працівниками та адміністрацією магазину, ви можете звернутися зі скаргою до місцевого органу Держінспекції з питань захисту прав споживачів або до її обласного управління. 

Шановні читачі «Урядового кур’єра»! Якщо ви хоч ете поставити запитання консультантам сторінки «Запитайте у юриста», ви можете надіслати його за адресою: 01008, м. Київ, вул. Садова,1, редакція газети «Урядовий кур’єр» або на електронну скриньку az@ukcc.com.ua



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua