ТРАНСПОРТ

У Міністерстві інфраструктури (колишнє Мінтрансзв’язку)
підбили підсумки за перше півріччя цього року

Звітував перед представниками засобів масової інформації віце-прем’єр-міністр — міністр інфраструктури Борис Колесніков. Перша коротка частина його виступу була присвячена здобуткам транспортного відомства, порівняльним характеристикам і перспективам, інша — підготовці до Євро-2012.

Так, обсяг вантажних перевезень, повідомив Борис Колесніков, з початку року зріс на 11,6 % і становить 292,5 млн тонн (за І півріччя 2010 року — 262 млн тонн). З них залізницею перевезено 224,3 млн т, автомобільним транспортом — 66,7 млн т. Переробка вантажів у морських торгових портах зросла на 6,2 % — до 56,32 млн т. До кінця року заплановано перевезти залізничним транспортом 480 млн тонн вантажів та довести їх переробку у портах до 120 млн тонн. Це щодо вантажів.

Значно збільшилися пасажирські перевезення. За підзвітний період послугами авіаційного транспорту скористалися 3,1 млн осіб — це на 23,6 % більше, ніж за перше півріччя минулого року. Цікаву статистику віце-прем’єр навів щодо Міжнародного аеропорту «Бориспіль», який ударними темпами нині реконструюється. Тут було зафіксовано абсолютний добовий максимум з обслуговування пасажирів за всю історію авіатранспортних перевезень в Україні — 30 618 осіб (на початок липня ця цифра вже збільшилася до 33 634 пасажирів на добу). Не пасе задніх і залізничне перевезення громадян. Цим видом транспорту з початку року скористалося 247,4 млн пасажирів — проти 243,5 млн торік. На фоні зростання кількості перевезень зменшилася аварійність на ліцензованому транспорті.

Усі ці досягнення дали можливість збільшити відрахування до державного бюджету на 8,1 % більш ніж торік, а саме 4401,1 млн гривень. Збільшилася і заробітна платня працівників галузі транспорту за підсумками І півріччя 2011 року в середньому на 14%: автомобілісти почали отримувати майже на 29% більше, ніж торік, залізничники — на 14%, зарплата працівників галузі морського та річкового транспорту зросла на 16,6%, авіаторів — на 24% (див. Інфографіку).

На переконання Бориса Колеснікова, ці показники потрібно збільшувати. Передовсім для працівників галузі автотранспорту. «Середня зарплата нині 2543 грн. Ми будемо розбиратися, адже водій, який працює легально і має ліцензію на автоперевезення, не може отримувати зарплату, меншу 4 тис. грн», — наголосив він.

Далі віце-прем’єр-міністр розповів про підготовку до Євро-2012, додавши, що всі роботи з підготовки йдуть за затвердженими графіками.

Не Сталінград, а зустріч на Ельбі

Після Євро-2012 в Україні буде проведено повний аудит усіх об’єктів, що будувалися до чемпіонату, міжнародною аудиторською компанією Прайс Вотерхаус Купер. «У нас є попередня домовленість з цією компанією за результатами чемпіонату провести повний аудит, отримати міжнародний висновок для майбутніх поколінь», — сказав Борис Колесніков. Він також повідомив, що нині проводяться щоквартальні аудити за кожним з об’єктів, які будуються до Євро-2012.

Під час прес-конференції Б. Колесніков продемонстрував журналістам ролик з новими корейськими потягами, які запустять до Євро-2012. Шість електропоїздів надійдуть ще до початку футбольного змагання — інші чотири до кінця 2012 року. Вони курсуватимуть між приймаючими містами. Так, зі Львова до Києва можна буде доїхати за 4 години 30 хвилин, з Донецька до столиці за 5 годин 30 хвилин, з Харкова — 3 години 30 хвилин.

Відповідаючи на запитання, чи вірить він сам у те, що такі потяги будуть їздити в Україні до 2012 року, він сказав: «Звичайно, вірю. Якби не вірив, я б цим не займався». Відповідаючи на запитання, чи не нагадують роботи щодо Євро-2012 йому Сталінградську битву, віце-прем’єр заявив, що загрози перенесення чемпіонату з України не існує. «Використовуючи військову термінологію, скажу, що вони близькі до зустрічі на Ельбі. Не варто чекати від УЄФА загрози про перенесення чемпіонату. Це перший подібний захід у Східній Європі. Навіть Платіні відверто зізнавався, що голосував за Італію, але наразі всі об’єкти на такій стадії, що чекати на загрозу перенесення чемпіонату не варто», — сказав урядовець. В Україні не існує ризиків для проведення фінальної частини чемпіонату Європи з футболу.

Віце-прем’єр особливо відзначив українських будівельників, зусилля яких дали можливість говорити про істотний прогрес у підготовці України до першості континенту. «Цей прогрес досягнутий силами українських будівельників, які працювали у надважких погодних умовах, іноді навіть за відсутності на деяких етапах у повному обсязі проектно-кошторисної документації. Я не знаю, які б іноземні компанії за це взялися і це зробили», — зазначив Б. Колесніков.

Про дороги і таксі

Зупинився він і на стані вітчизняних автошляхів. «Автомобільні дороги — це найсерйозніша проблема. На це варто витрачати гроші. УЄФА порахувала, що на нові дороги в України піде 40-50 років. Але ми повинні все зробити за короткий час. Уже цієї осені буде введена в дію відмінна траса Київ — Москва, загалом передбачено провести ремонтні роботи та збудувати в сукупності 1200 км автодоріг», — заявив віце-прем’єр. Щодо прокладання платних автошляхів, то, на жаль, поки що для України це утопія. «Ми поки що не готові до платних автодоріг. Коли середня зарплата буде 1000 доларів, тоді можна буде говорити й про такий варіант», — пояснив Б. Колесніков.

Цікавим є проект оновлення таксопарку. У жовтні в «Борисполі» почне працювати новостворена служба таксі. «Іноземці побачать нові 500 машин, швидше за все це будуть «Хюндай-Соната», з клімат-контролем, можливістю приймати кредитні карти і лічильниками. Ми б дуже хотіли, щоб проїзд 1 км коштував 5 гривень, і тоді проїзд від термінала «D» до «Прем’єр-палацу» коштуватиме 165 грн. Служба таксі для «Борисполя» і залізниць створена для обслуговування пасажирів на Євро-2012. «Ми зверталися до всіх великих компаній протягом року. Ніхто не в змозі забезпечити 500 машин з кондиціонерами і лічильниками, тому ця міра вимушена. Я думаю, цю компанію можна відділити від «Борисполя» або залізниці, зробити публічною і після чемпіонату продати», — зазначив керівник відомства. При цьому інші таксі також зможуть обслуговувати Євро-2012.

Жорстко візьмуться і за маршрутні таксі, які обслуговуватимуть іноземних гостей. В Україні з 1 жовтня не буде жодних перевезень на неліцензованому транспорті, а ліцензію отримати на перероблений автобус буде неможливо. Мікроавтобуси, які призначені для перевезення вантажів і переобладнані під пасажирські зникнуть з вітчизняних доріг. Крім того, маршрутки не їздитимуть на відстань понад 150 км. Борис Колесніков також наголосив, що в Україні є два заводи, які зможуть забезпечити автотранспортом, що відповідатиме необхідним умовам.

«Маючи свої два заводи і відкритий ринок, не маємо ніяких стимулів для оновлення рухомого складу. Ринок перевезень гине», — вважає віце-прем’єр.

Завершуючи прес-конференцію, урядовець упевнено сказав, що транспортна галузь виходить на новий якісний виток свого розвитку, і одним із рушієм цього поступального руху стане вдале проведення Євро-2012.