ПОДІЯ

У кожного українського митця - свій погляд на прекрасну половину людства

Минуле не повертається, але його ознаки час від часу навідуються до сучасності. Нинішнього березня знайшовся для таких гостин в "Українському домі" дуже солідний привід: уявіть собі, ювілей Міжнародного жіночого дня - він відзначається вже ціле століття! І якою була упродовж цієї епохи жінка? Її відрізняли від сучасної аксесуари років чи й вона сама?

На ці й чимало інших запитань відповідали художніми творами і раритетними речами митці й колекціонери у спецпроекті "Любов, комсомол і весна" із нового проекту "Art Expo Ukraіne", на який "Український дім" запрошуватиме киян і гостей столиці чотири рази щороку.

Жінка завжди прекрасна, незалежно, з якого століття родом і в якому одязі (чи без нього) та образі постає перед нами з полотен і скульптур. Вона по-своєму прекрасна особистісно й особливістю, стилем, шармом обдарування тих, хто її зображує. Ось як на полотнах одного року - 1969-го - і майже з однаковою назвою: "Дівчина перед дзеркалом" Тетяни Яблонської і "Перед дзеркалом" Миколи Глущенка.

Перший телевізор, який демонструється на виставці як експонат давнього побуту, колись дуже здивував жінку тим, що в малесенькому екрані наблизив до оселі недосяжно далекі світи. Сучасний київський художник Володимир Гарбуз "переніс" камерність майстерні у виставковий зал, а оголену натурницю - на полотно в підрамнику, на очах у всіх за пару годин. І хоч таке трапляється нині не щодня, воно не стало сенсацією ні для оприлюдненої натурниці, ні для тих, хто на неї дивився.

Хоча такий крок художника став би інформаційною бомбою півстоліття тому, коли звичні були поверх дитячих сорочок піонерські галстуки, а не краватки-метелики, як тепер, на юних відвідувачах виставки...

Людмила ЯНОВСЬКА,
Володимир ЗAЇКA (фото)