ВИРОБНИЦТВО

Пріоритетними для розвитку уряд визначив літако- та ракетобудування, створення мережі ГАЕС і агропродовольчий напрям

Усі ми, і держава, і підприємства та фірми, повинні збагнути, що сьогодні настав час для нового погляду на розвиток внутрішнього виробництва та збуту вітчизняних товарів як усередині країни, так  і за її межами. Ця думка першого заступника міністра економічного розвитку та торгівлі   Вадима Копилова була домінуючою під час проведення ним відеоконференції з регіонами під назвою «Пріоритети розвитку внутрішнього виробництва».

Високопосадовець зазначив, що 2011 рік став для нашої країни роком стабілізації та зростання у всіх сферах економіки. «По-перше, значно знижено інфляцію, за січень-вересень ВВП країни зріс на 5,3% відповідно до аналогічного періоду минулого року. Наведу ще один цікавий показник:  рівень прибутків виробників за цей період збільшився на 35%. Перед нами стоїть нині завдання — завершити формування нормативно-законодавчої бази задля спрощення процедури ведення бізнесу», — зазначив він.

За даними Мінекономторгівлі, сьогодні на переоснащення виробництва та реалізацію різних програм розвитку галузей потрібно 170 млрд грн. Звісно,  це величезна сума і державі нема де взяти ці кошти. Тому, для успішного вирішення питань, варто шукати і внутрішніх, і зовнішніх інвесторів. 

Як повідомив В. Копилов, передусім наприкінці 2011 — на початку 2012 року держава перейматиметься  технічним переоснащенням літако- та ракетобудування  в тісному співробітництві із Росією, Бразилією та іншими країнами; зробить усе можливе, щоб запустити в серійне виробництво кораблі класу «Корвет»; добудовуватиме та зводитиме Ташлицьку і Канівську ГАЕС; дбатиме про зростання поголів’я великої рогатої худоби, будуватиме нові овоче- та плодосховища.

Голова громадської ради підприємців при Дніпропетровській облдержадміністрації Лариса Базич запитала в урядовця, що планує робити держава у галузі будівництва. Він відповів, що будуть спрямовані всі зусилля для зменшення кредитних ставок на придбання житла і стимулювання металургійної галузі, для того, щоб  виробляти високоякісну і водночас недорогу продукцію для будівельників.

Підприємець Сергій Суханов поскаржився на те, що українська митниця не реагує на звернення бізнесменів щодо майже піврічного простою контейнерів із обладнанням на кордоні України. «В усіх європейських країнах, навіть у Грузії, товар простоює на митниці не більше 2—3 тижнів. А в нас, як бачите, панує повне свавілля», — наголосив він.

Перший заступник міністра Мінекономторгівлі заспокоїв бізнесмена і зазначив, що уряд цим питанням займається, і таким випадкам треба покласти край.

Харків’ян цікавили питання розвитку авіаційної галузі (до речі, такі запитання від них стали традиційними). В. Копилов зазначив, що урядом доробляється програма розвитку авіаційної індустрії. «Зараз можу сказати, що наші знамениті літаки купуватимуться за такими напрямами: держава купує техніку самотужки; тим, хто придбає літаки у кредит чи лізинг, держава частково компенсує відсоткову ставку. Але на сьогодні, наскільки мені відомо, правоохоронні органи всерйоз вивчають діяльність наших авіапідприємств. Тому нам треба обрати і ефективний менеджмент на ці заводи», — додав він.