"Берегове та Мукачеве фури об’їжджатимуть"

Вікторія КОВАЛЬОВА
16 квiтня 2014

Угорщина має намір надати Україні 600 мільйонів євро кредиту на ремонт і будівництво з’єднувальної ділянки дороги від міста Берегове (Закарпатська область) до траси Київ — Чоп. Про це на брифінгу в Кабміні заявив голова Державного агентства автомобільних доріг України (Укравтодор) Олександр Малін.

За його словами, кошти нададуть на капітальний ремонт і часткове будівництво на окремих ділянках траси Берегове — Мукачеве. Зокрема передбачається спорудження об’їзної дороги до Берегового та Мукачевого, щоб відвести великотонажний транспорт за межі населених пунктів. У межах цього проекту розглядаються можливість будівництва дороги від пункту пропуску Закарпатської області до пункту пропуску з Румунією.

Як уточнив «УК» Олександр Малін, кредит залучається під 2,5—3,6 відсотка річних, а процедура погашення передбачає відстрочення на 4—6 років. Термін надання кредиту він не уточнив, зазначивши, що «це предмет переговорів».

Загалом на сьогодні Укравтодор під гарантії держави залучив різних запозичень на загальну суму понад 37 мільярдів гривень. У цей пакет входять кредити міжнародних фінансових організацій (ЄБРР, Світового банку, Європейського інвестиційного банку), кредити різних закордонних банків і запозичення, проведені на внутрішньому ринку. Обсяг необхідних коштів для обслуговування всіх цих кредитів становить 10,5 мільярда гривень.

Через наявні скромні фінансові можливості Укравтодор планує відстрочити виплати з низки кредитних зобов’язань на рік-два. Найближчим часом буде прийнято проект постанови Кабінету Міністрів про перенесення термінів погашення з кількох траншів. Також Укравтодор працює з державним Ощадбанком щодо перенесення зобов’язань з погашення цінних паперів на 2015 або на 2016 рік. Така відстрочка за зовнішніми позиками дасть змогу Укравтодору в 2014 році заощадити 2,3 мільярда гривень і загалом акумулювати 6 мільярдів гривень, які будуть спрямовані на інші кредитні зобов’язання та поточний ремонт доріг. Наприклад, через поточну заборгованість із зарплат ямкового ремонту доріг в Україні фактично не ведуть (на такий ремонт цього року потрібно 550—600 мільйонів гривень).

До речі, раніше в уряді визнали структуру автодорів нежиттєздатною. У рамках реформи планують змінити систему фінансування та управління автодорожньої галузі шляхом децентралізації. Передбачається, що обласні відділення державної акціонерної компанії «Автомобільні дороги України» (саме вони займаються ремонтами) буде реструктуризовано й вони підпорядковуватимуться відповідним регіонам, під їхній контроль також відійдуть місцеві автошляхи. Джерела фінансування дорожніх робіт передаватимуться на місця. При цьому частина ДАК повинна залишитися в підпорядкуванні Укравтодору і продовжить займатися утриманням доріг державного значення. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua