"Будуть, як новенькі"

Тетяна КИРИЛЕНКО
2 квiтня 2013

ПЕРСПЕКТИВА

Крюківчани модернізують вагони столичної підземки  

95 вагонів Київського метрополітену (а це 19 п’ятивагонних поїздів) буде модернізовано Крюківським вагонобудівним заводом. Таку угоду на суму майже 985 мільйонів гривень підписав із заводом департамент транспортної інфраструктури столичної міськдержадміністрації.  Це кошти цільових екологічних (зелених) інвестицій, пов’язаних із реалізацією відповідних проектів і виконанням зобов’язань сторін Кіотського протоколу до Рамкової конвенції ООН про зміну клімату.

Ремонтники продовжать термін експлуатації вагонів не менш ніж на 20 років. Перший реконструйований п’ятивагонний поїзд очікують уже в грудні 2013 року. Всі роботи завершать за 20 місяців від дня здійснення авансового платежу, який зроблено 27 лютого 2013 року. Загалом же модернізація пройде у два етапи. Під час першого — оновлять п’ять вагонів одного поїзда з проведенням повного комплексу випробувань і процедурою проходження міжвідомчої комісії для введення цього поїзда в експлуатацію (з березня по грудень 2013 року). На другому етапі здійснять модернізацію 90 вагонів (18 поїздів), яку виконають за 10 місяців (з січня по жовтень 2014 року).

Оновлення вагонів, проведене на Крюківському вагонобудівному заводі, не лише зробить їх інтер’єр та екстер’єр сучасним, а й дасть змогу споживати менше електроенергії і повертати її в мережу при гальмуванні поїзда. Скоротяться витрати електричної енергії на тягу поїздів до 43,5% (з розрахунку на один зчеп). Цього досягнуть через заміни електричного тягового приводу постійного струму на асинхронний привід змінного струму та впровадження іншого енергозберігаючого обладнання і технологій, що приведе ще й до зменшення обсягів антропогенних викидів парникових газів.

Однак і це ще не всі вигоди. Приміром, підвищиться плавність руху поїздів, а отже й рівень комфорту й культури обслуговування пасажирів. Зменшаться  динамічні навантаження на вузли та агрегати вагонів, що збільшить міжремонтні пробіги. Обсяги ремонтів і витрат на придбання запасних частин зменшаться, заощаджуватимуться і трудові та фінансові ресурси.

До плюсів модернізації однозначно можна зарахувати не лише заміну  електроприводу, а й комплексне оновлення інших систем вагонів із застосуванням сучасних матеріалів, комплектуючих та технологій, що також сприятиме скороченню енергоспоживання метрополітеном. Окрім того, підвищиться надійність роботи електричного обладнання вагонів і зменшиться обсяг технічного обслуговування. І насамкінець: подовження термінів експлуатації рухомого складу не менш ніж на 20 років знизить потребу в матеріалах, необхідних для спорудження кузовів нових вагонів. А це приведе до зменшення  викидів парникових газів промисловими підприємствами. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua