"Черкащина: заборгованісить по зарплаті перевищила 22 мільйони гривень"

Владислав КИРЕЙ
30 грудня 2014

Про те, що заборговану зарплату колись доведеться виплачувати, керівники підприємств добре знають. Однак далеко не всі поспішають ті борги відшкодовувати. Ніде правди діти, дехто думає, що якось воно минеться. Є серед заборгованих і чималі суми, що «висять» не один рік, а працівники вже й не сподіваються повернути зароблене, бо підприємство встигло за цей час збанкрутувати.

Як розповів заступник директора департаменту соціального захисту населення Черкаської облдержадміністрації Олег Шим­чук, майже 54% загальної суми боргу із зарплати припадає саме на підприємства, оголошені банкрутами. Характерно, що такі нарікання доводиться чути вже майже десять років, зокрема й на засіданнях комісії облдержадміністрації з питань погашення заборгованості із заробітної плати, пенсій, стипендій та інших соціальних виплат. Так було й останнього разу. Однак далі нарікань на економічну ситуацію справа не рухається.

Загальний борг перед працівниками в області тим часом уже перевищив 22 мільйони гривень. Цікаво, що й так звані економічно активні підприємства зовсім не поспішають розраховуватися з людьми, адже близько половини боргу лежить саме на них. Мало того, лави боржників поповнюють нові. З таким досягненням можна привітати, приміром, комунальні підприємства «Дирекція парків» з Черкас, «Водоканал» та підприємство теплових мереж із Ватутіного.  Та чи є якість приємні зрушення щодо цього? Виявилося, є: погашено заборгованість на ДП «Черкаське будівельно-монтажне управління», ДП «Іваньківський цукровий завод» та на Смілянському електромеханічному заводі. Тобто якщо керівникові не байдуже до людей, можна навіть у важких та несприятливих фінансових умовах подбати про працівників та їхній добробут, хоч це й непросто.

Повернімося, однак, до боржників. Як заявляють їхні представники, вони б і раді виплатити людям зароблене, та не можуть, бо каса підприємства порожня.

За словами головного інженера Черкаської філії концерну «Техвоєнсервіс» «Черкаський авторемонтний завод» Володимира Костюка, автомобілі КрАЗ та УАЗ, які виробляють і ремонтують на їхньому заводі, активно задіяні в зоні АТО для перевезення вантажів та поранених. Потреба в такій техніці нині велика. Але держава чомусь не робить відповідних замовлень. Від цього страждають не тільки військові, а й саме підприємство, яке не може розрахуватися із працівниками.

Брак держзамовлень загнав у боргову яму й Черкаський державний завод хімічних реактивів. Керівники таких комунальних підприємств, як уже згаданий «Водоканал» з міста Ватутіного та Драбівське виробниче управління житлово-комунального господарства, потерпають від економічно необґрунтованих тарифів на ті послуги, які вони надають населенню.

— Вихід із ситуації, що склалася, бачу або у збільшенні тарифів на послуги, або у відшкодуванні різниці з державного бюджету, — зауважив директор Драбівського виробничого управління житлово-комунального господарства Віктор Овдієнко.

Члени комісії облдержадміністрації з питань погашення заборгованості із заробітної плати збираються направити відповідні листи до Кабміну та інших органів влади, щоб допомогли підприємствам вийти зі складних ситуацій. Однак з огляду на те, що економічне становище у всій країні складне, сподіватися на кардинальну допомогу тому чи іншому боржникові не доводиться. Розраховувати потрібно тільки на власні ресурси та можливості. Очевидно, це ще не зовсім усвідомили члени згаданої комісії й окремі керівники підприємств. Виплачувати заборговану платню людям необхідно. І краще знайти для цього можливості, а не шукати причини, аби розтягнути відшкодування на роки чи навіть десятиліття.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua