"Чому Гречко поїхав на червоне?"

Наталія БІЛОВИЦЬКА
7 вересня 2013

Нагадаємо обставини найстрашнішої ДТП, що сталася за роки незалежності України. Вранці 12 жовтня в місті Марганець Дніпропетровської області міський рейсовий автобус «Еталон» їхав за маршрутом Городище—Поліклініка. В салоні переповненої маршрутки перебувало понад 50 пасажирів. Приблизно о дев’ятій автобус під’їхав до залізничного переїзду 116-го перегону Нікополь—Марганець і, виїхавши на колію, зіткнувся з локомотивом. Електровоз тягнув «Еталон» майже 300 метрів. Автобус перетворився в металеву купу, 38 пасажирів загинули на місці, а п’ятеро протягом доби померли в лікарнях. Серед загиблих троє дітей. На четвертий день після аварії число її жертв сягнуло 45.

За офіційною інформацією, трапилось таке: «водій, проігнорувавши заборонені сигнали автоматичної переїзної світлової й звукової сигналізації, сповіщальні сигнали електровоза, виїхав на залізничний переїзд, де рухався електровоз, через що сталося зіткнення вказаних транспортних засобів. Унаслідок зіткнення загинуло 45 людей, серед яких і водій автобуса, а ще 8 отримали тілесні ушкодження».

Що ж могло спонукати водія Миколу Гречка на такий смертельно-злочинний вчинок, можна тільки здогадуватися, адже він уже про це не розкаже… Потерпілі, котрі вижили в тій страшній аварії, не можуть знайти пояснень вчинку водія з багаторічним стажем. Вони часто їздили з ним і знають його як нормальну, виважену, доброзичливу людину. «Він алкоголем не зловживав, — згадував у лікарні марганчанин Дмитро Олійник. — Біля кінцевої зупинки є ларьок, дядько Коля туди заходив кави попити, цигарки купував. Пиво — ні. І в той день бачу його спину біля кіоска — скупляється. Тож я до іншого за сигаретами подався, щоб на автобус встигнути. З дядьком Колею я часто спілкувався. Він був доброзичливою людиною. Чому поїхав на червоне — не знаходжу пояснень. А може, він по мобільному говорив і не побачив локомотива? Вимкнув першу швидкість, другу… а зупинитися вже не міг».

«Водії наші вічно спішать, щоб устигнути за своїм графіком проїхати. І по телефону теж під час руху розмовляють», — кажуть місцеві жителі. Дехто розповідав, що начебто дядя Коля під час трагічного рейсу дуже різко говорив по телефону, мовляв, кредит мав у банку і з банківськими спілкувався.

У ході слідства з’ясувалося, що підприємець, власник автобуса — учасника смертельної ДТП на переїзді не укладав трудового договору із Миколою Гречком, тобто допустив до керування транспортним засобом водія, не оформивши з ним належним чином трудові відносини. Крім того, не провів водієві відповідні навчання, стажування, інструктажі, а також не врахував того, що водія раніше було позбавлено права керувати всіма видами транспортних засобів строком на один рік, а медичний огляд останній проходив ще у 2004 році (хоча повинен був робити це не рідше одного разу на три роки).

Як повідомляє прес-служба прокуратури Дніпропетровської області, власника автобуса засуджено за ч.2 ст.271 КК України (порушення вимог законодавства про охорону праці, що спричинило загибель людей або інші тяжкі наслідки) до 5 років позбавлення волі, а також права займатися діяльністю, що пов’язана з перевезенням пасажирів автомобільним транспортом строком на два роки. Державне обвинувачення вважає цей вирок суду занадто м’яким та буде оскаржувати його в апеляційному порядку. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua