"Ціни не повинні рости так швидко"

Вікторія КОВАЛЬОВА
15 травня 2014

У спецмережах роздрібної торгівлі харчовими продуктами немає об’єктивних причин для істотного зростання цін.

За період з 1 січня по 16 квітня при зростанні оптово-відпускних цін на цукор на 19,6% роздрібні ціни збільшилися більш ніж на 29%. Зростання оптово-відпускних цін на цибулю на 18,4% призвело до збільшення роздрібних цін на 37,4%. Щодо картоплі — відповідно на 25,5% і на 40,1%. Аналогічна ситуація спостерігається на ринку молока (зростання відповідно на 1,9 і 3%). Про це повідомляє прес-служба Антимонопольного комітету України.

Водночас, за її даними, попри зниження оптово-відпускних цін на курятину на 2,9%, роздрібні ціни мали тенденцію до зниження лише на 0,5%.

Дані моніторингу споживчих цін у торговельних мережах останнім часом фіксують істотне зростання цін на продукти харчування. При цьому, згідно з інформацією моніторингу цін Міністерства аграрної політики та продовольства, будь-яка зміна оптово-відпускних цін не завжди приводить до адекватної зміни роздрібних цін на продовольчі товари торговельними мережами.

У прес-службі АМКУ уточнюють, що за деякими товарами із зменшенням оптово-відпускних цін спостерігається збільшення роздрібних цін (це стосується хліба житньо-пшеничного та яловичини).

Отже, аналіз економічної ситуації на ринках продовольчих товарів свідчить: об’єктивних економічних причин, які могли б обумовити зростання цін на продовольчі товари, в тому числі в роздрібній мережі, немає.

У зв’язку з цим Антимонопольний комітет України задля забезпечення стабільної цінової ситуації і зменшення негативних наслідків коливання цін, а також для запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції надав рекомендації ТОВ «ПАККО-Холдинг», ТОВ «Адвентіс», ТОВ «Бімаркет», ТОВ «Фоззі-Фуд», ПрАТ «Ікс 5 Рітейл Груп Україна», ТОВ «Край-2», ТОВ «Новус Україна», ДП «Фуршет Центр», ДП «Фуршет Регіон», ПІІ «Білла Україна», ТОВ «Спар-центр», ТОВ «АТБ-маркет», ТОВ «Ашан Україна Гіпермаркет», TOB «ЕКО», ТОВ «Метро Кеш енд Керрі-Україна», ТОВ «Фудмаркет», ТОВ «Фора», ТОВ «Торговий дім «Амстор» вжити заходів для унеможливлення необгрунтованого підвищення роздрібних цін на продовольчі товари. Про результати розгляду рекомендацій зазначені суб’єкти господарювання зобов’язані повідомити Антимонопольний комітет України у десятиденний термін.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua