"До Польщі добиратимуться швидше"

Оксана МЕЛЬНИК
18 грудня 2013

Цієї події давно чекали мешканці прикордонних сіл Яворівського району Львівщини. Бо живуть за кілька кілометрів від кордону з Польщею, а щоб дістатися до родичів, які тепер у сусідній державі, треба кількадесят кілометрів об’їхати бездоріжжям до Рави-Руської чи Краківця. Через це з роками втрачені й родинні зв’язки.

Сподівалися, що ситуація зміниться із запланованим відкриттям на українсько-польському кордоні в селі Грушеві міжнародного пункту пропуску до Євро-2012. Але складна фінансова ситуація змусила відтермінувати реалізацію проекту. А сусіди розпочаті роботи зі спорудження переходу зупиняти не стали, адже відповідно до міждержавних домовленостей на цьому пункті пропуску здійснюватиметься спільний контроль, тож усі адмінприміщення й інфраструктурні об’єкти мали збудувати польські партнери на своїй території. Облаштували нові ворота на кордоні Польщі й України коштом Євросоюзу (вартість будівництва та оснащення — 35 мільйонів євро). Єдиний об’єкт, який мала спорудити Україна, — трикілометрова автомагістраль до кордону. Дорожня техніка на об’єкті з’явилася лише наприкінці літа.

Автотрасу завершили, як і обіцяли, до початку грудня. Отже, на польсько-українському кордоні запрацював ще один перехід (сьомий автомобільний пункт пропуску) — найсучасніший на східному кордоні Польщі загалом. Його введення дасть змогу розвантажити діючі пункти пропуску на українсько-польському кордоні, кількість яких донедавна була недостатньою за стандартами ЄС (віддаленість між переходами не має перевищувати 30 кілометрів, а «Краковець — Корчова» та «Рава-Руська — Гребенне» розташовані на відстані 70 кілометрів). Із відкриттям пункту пропуску «Будомєж — Грушів» буде розв’язано одну з найгостріших проблем — проблему черг. Відтепер шлях до сусідів і до Європи стане коротшим, і вже можна прогнозувати, наголосив Генеральний консул Республіки Польща у Львові Ярослав Дрозд, зростання пасажиропотоку на 15%.

Значно скоротиться й сама процедура перетину кордону, адже пункт пропуску обладнано 17 смугами руху на в’їзд та виїзд. Щодоби його перетинатимуть 8 тисяч осіб, до 3 тисяч одиниць транспортних засобів (вантажопідйомністю до 3,5 тонни) та 80 автобусів. У пункті пропуску повністю обладнано систему зв’язку й комплекс автоматизації прикордонного контролю. В автоматичному режимі здійснюватимуться перевірка документів, внесення інформації про осіб до баз даних, пошук осіб, стосовно яких є доручення уповноважених державних органів, працює система відеоспостереження (30 відеокамер). Заощаджуватимуть час подорожуючі ще й завдяки тому, наголосив начальник Львівської митниці Сергій Попазогло, що на цьому пункті пропуску буде здійснюватися спільний контроль.

— Відкриття нового міжнародного пункту пропуску «Грушів — Будомєж» є блискучою відповіддю на те, якими темпами має розвиватися європейська інтеграція України, — наголосив Надзвичайний і Повноважний посол України в Польщі Маркіян Мальський. — Наступного року на польсько-українському кордоні заплановане відкриття ще одного переходу. Є широка програма будівництва не тільки автомобільних та піших переходів, йдеться вже й про велосипедні. І що більше буде таких переходів, то швидшою і якіснішою буде наша співпраця з ЄС. А пункт пропуску розширює людські, туристичні, економічні й інші контакти між Польщею та Україною. Переконаний, що введенням у дію цього конче потрібного об’єкта у складну й нелегку хвилину для Української держави демонструємо, що ми відкриваємо двері до ЄС.

Проте не обійшлося, як мовиться, без ложки дьогтю: на під’їзді до пункту пропуску «Будомєж — Грушів» місцеве керівництво очікувало кілька десятків жителів навколишніх сіл — Дрогомишля, Грушева, Нагачева, Черниляви Яворівського району: прокладаючи дорогу до кордону, не подбали про решту місцевих шляхів. Селяни нарікали на незадовільний стан доріг, бо «мають таку дорогу, на якій сам чорт зломить ногу!” 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua