"Дороги та перевізники перебувають у «тіні»"

Вікторія КОВАЛЬОВА
8 квiтня 2014

Тіньовий ринок перевезень на таксі в Україні становить 95%, пасажирських —  близько 70%, вантажних — майже 50%. Про це під час брифінгу для журналістів у Кабміні повідомив голова Державної інспекції з безпеки на наземному транспорті (Укртрансінспекції ) Валерій Черненко.

За його словами, навіть на залізниці працює понад дві тисячі суб’єктів господарювання, які не мають ліцензій. Тому Укртранс?інспекція звернулася до керівництва Укрзалізниці з вимогою заборонити укладати договори з такими суб’єктами. Нині працює група щодо легалізації  бізнесу на наземному транспорті і зі створення прозорих правил гри  на кшталт Польщі.

За словами Валерія Черненка, комісія  Укртрансінспекції з перевірки конкурсів на пасажирські перевезення з’ясувала, що в багатьох містах виграли компанії, які не мають жодного власного автобуса. Проте їх визнавали переможцями конкурсів. Це давало змогу створити тіньову систему поборів з реальних перевізників, які мають власні потужності, трудові колективи, але не мають змоги працювати легально. Тепер матеріали цих перевірок передають у правоохоронні органи, Генпрокуратуру, СБУ. За їхніми наслідками буде порушено кримінальні справи проти посадовців, які фальсифікували документи.

Голова Укртрансінспекції також повідомив журналістів, що інспекція вперше за історію України створила комісію з ефективності використання дозволів на міжнародні вантажоперевезення, оскільки торік перевізники країни потерпали від браку дозволів за всіма  напрямками, а інспектори вимагали за надання такого «папірця» за штучно створеного дефіциту хабар на 300—500, а то і 800 доларів.

Для налагодження прозорої роботи Укртрансінспекція планує створити електронний обіг документів (його не існувало)  щодо габаритно-вагового контролю вантажу між нею та митницею. Раніше перевізники вантажів, які порушували чинне законодавство, зокрема габаритно-ваговий контроль, спокійно залишали нашу країну. Нині налагоджено обмін інформацією з митницею (поки що листовне) і «пішли» перші штрафи. За словами Валерія Черненка, працюють програмісти, щоб з’єднати бази для стягнення штрафів митниці та Укртрансінспекції. У подальшому заплановано ввести норму штрафу на місці, як це прийнято в Європі. 

Водіїв вантажівок, які перевозять вантажі загальною масою 60 тонн і більше, голова Укртрансінспекції назвав злочинцями, що знищують наші дороги. У цивілізованих країнах такі вантажі заборонено перевозити: тож цю практику Укртрансінспекція має наміри поширити і на вітчизняних автошляхах. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua