"Фокстрот у літературному супроводі"

Наталія БІЛОВИЦЬКА
24 жовтня 2014

«Щоб вижити в сьогоденні, треба сміятися, панове!» — вважає автор комедійного балету «Фокстрот 12 стільців» заслужений артист України Олег Ніколаєв (його і лібрето, і хореографія, і постановка). Відповідно до цієї тези у Дніпропетровському академічному театрі опери і балету відбулася чергова неординарна прем’єра, яку можна назвати подією в театральному житті країни. 

Ідею постановки балету на улюблені книжки «12 стільців» і «Золоте теля» відомий хореограф і художній керівник театру Олег Ніколаєв виношував багато років і спочатку хотів обидва романи втиснути в одну виставу.

«Коли почав над ним працювати, зрозумів, що вкласти зміст двох унікальних книжок у прокрустове ложе однієї вистави не вийде. Різати по-живому не зможу. Можливо, колись реалізую проект двох театральних вечорів, де будуть представлені й «Стільці», й «Теля».

Другий висновок, до якого дійшов: перекласти письменницьке слово Ільфа та Петрова мовою танцю без втрат неможливо. Тому в спектаклі звучать оригінальні тексти (читає артист Дніпропетровського академічного обласного молодіжного українського театру Володимир Лакатош). Вражають думкою, афористичні за формою, неймовірно смішні — вони анітрохи не застарілі», — каже хореограф, якому вдалося стати гідним співавтором письменників.

Фото надані Дніпропетровським оперним театром

У спектаклі використано музику найпопулярніших фокстротів 20-х років минулого століття. Автор балету обрав найкраще із 200 треків. Хореографія побудована на елементах неокласики, модерну і джаз-балету. Художник-постановник вистави Дарина Біла одягла артистів у яскраві шати, стилізовані під моду сучасників Ільфа і Петрова. А Остапа Бендера — як і в книжці — у зелений костюм з помаранчевими штиблетами.

«Інтелігенти на босу ногу — саме такі в романі Бендер і Кіса. У виставі все швидко змінюється, все яскраве, як ілюстрації. Ми начебто ілюстрували книжку і показали свої враження від прочитаного», — каже художниця. Виконавець головної ролі Дмитро Омельченко зізнався, що за характером зовсім не такий, як Остап Бендер, і що в роботі над його образом довелося додати не притаманного собі нахабства.

Директор Дніпропетровського академічного театру опери та балету Олександр Шароваров сподівається, що нова робота театрального колективу сподобається широкому загалу — і старшим людям, які читали книжку, і молоді, яка навряд чи читала, але їй буде цікаво подивитися виставу. «Намагаємося завжди дивувати глядачів», — каже директор. І для тих, хто прийшов на два перших прем’єрних покази, театр приготував незвичайний сюрприз: аукціон «Діаманти від мадам Пєтухової». На ньому розігрували право розпороти один із дванадцяти стільців, де були справжні діаманти, надані однією з мереж ювелірних магазинів. Стартова ціна — 100 гривень. Найбільша сума, яку виклали за можливість випробувати фортуну, становила 500 гривень. Дехто купував не один шанс різати театральні меблі. Але і першого, і другого дня діамантові прикраси дісталися іншим: двом жіночкам з доньками. Виручені на аукціоні кошти (5 тисяч гривень) пішли у благодійний фонд театру, який допомагає одиноким акторам-пенсіонерам.

З аншлагом, тривалими оваціями і криками «Браво!» та «Біс!» зустріли дніпропетровці нову прем’єру.  



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua