"Гаманець як стимул свідомості"

Олександр БІТТНЕР
31 серпня 2013

Не встигло, так би мовити, висохнути чорнило під підтриманим урядом законопроектом про підвищення штрафів за порушення правил дорожнього руху, як на деяких сайтах з’явилися коментарі, суть яких зводиться до одного: мовляв, цим «підступна» влада хоче просто узаконити свавілля працівників Державтоінспекції на дорогах. Скажімо, юні активісти громадської організації «Дорожній патруль» переконують і себе, і своїх прихильників, що посилення матеріальної відповідальності за нехтування вимогами Правил дорожнього руху жодним чином не знизить кількості дорожньо-транспортних пригод, не посилить безпеки на автошляхах, а «…розв’яже руки для зловживань співробітників ДАІ». Не більше і не менше.

Для початку з’ясуймо, що ж пропонує означений законопроект. Наприклад, підняти розмір штрафу за використання транспортних засобів з несправними гальмами або рульовим управлінням з нинішніх 340–510 гривень до 510–680 гривень. Те саме за переобладнання автомобіля з порушенням норм, зокрема за надмірне тонування вікон. За неправильне використання ременів безпеки або шоломів пропонується штрафувати на суму від 170 до 340 гривень замість нинішніх 51—85. До 510—595 гривень мають зрости і штрафи за порушення правил проїзду перехресть, проїзд на сигнал світлофора чи жест регулювальника, що забороняє рух, і за використання не передбачених конструкцією авто зовнішніх освітлювальних приладів (тепер 425—510 гривень).

Певне підвищення штрафних санкцій пропонується і за розмови за кермом по мобільному телефону без використання пристроїв, що дозволяють розмовляти без допомоги рук. А за невиконання законних вимог посадових осіб міліції, які опікуються безпекою дорожнього руху, передбачається штрафувати на суму від 680 до 1020 гривень (посадовців — від 1190 до 1700 гривень). Окрім того, пропонується надати міліції право здійснювати контроль технічного стану транспортних засобів під час їх експлуатації у встановленому МВС порядку.

Знаючи методи покарання за порушення правил руху в цивілізованих країнах Європи, зокрема і розміри штрафів за найменшу навіть неуважність на автодорозі, не кажучи вже про непокору поліцейським, не дискутуватимемо з критиками пропонованого гривневого посилення відповідальності наших доморощених «шумахерів». Як і не узагальнюватимемо прикрі випадки недобросовісності, а то й зловживань своїми повноваженнями деяких стражів порядку на дорогах. Бо рівень недисциплінованості багатьох з нас за кермом іноді просто «зашкалює», і з цим треба якось боротися. Скажімо, років зо два тому скасували техогляд для приватного транспорту в надії, що сам власник апріорі триматиме своє авто в належному технічному стані. І що?

За даними Центру безпеки руху, відтоді кількість несправних машин на дорогах зросла в рази. Що являє собою автомобіль, який роками не проходить діагностики, пояснювати водіям не треба. Але не варто тоді й дивуватися, чого на сухій рівній дорозі у світлу пору автівка попереду чи позаду раптом злітає в кювет, перетинаючи всі зустрічні смуги, чи зупиняється посеред шляху, бо відірвалося колесо…

Якщо самосвідомість таких учасників руху, що називається, на нулі, може, її вдасться хоч трохи розбудити гаманцем?



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua