"Інформований — значить захищений"

Олександр БІТТНЕР
5 вересня 2013

Така вже специфіка сучасної системи цивільного захисту, що серед багатьох її завдань одним з ключових є забезпечення населення оперативною і достовірною інформацією про надзвичайні події й заходи, що вживаються для їх ліквідації. Плюс інструкції, роз’яснення, а то й просто поради, як діяти людям в умовах конкретних природних чи техногенних катаклізмів, чого сьогодні в нашому неспокійному світі, на жаль, вистачає. В цьому плані Державна служба України з надзвичайних ситуацій прагне посилювати інформаційно-роз’яснювальну роботу серед населення, в тому числі й завдяки спеціально створюваним для цього відомчим консультаційним центрам.

Днями один з таких центрів для жителів регіону відкрили в Головному управлінні ДСНС України в Харківській області. Тут усі громадяни, а також фізичні чи юридичні особи, незалежно від форм власності та роду занять, можуть отримати необхідну для безпечної життєдіяльності чи ведення бізнесу вичерпну і достовірну інформацію з питань, що належать до компетенції Служби з надзвичайних ситуацій. Окрім того, в центрі можна буде дізнатися про державну політику у сфері цивільного захисту загалом, про роботу рятувальних підрозділів, про участь у заходах ДСНС за місцем проживання тощо. До речі, всю інформацію надають безкоштовно.

— Звертатися до консультаційного центру харків’яни зможуть також у режимі телефонного зв’язку або через Інтернет — тобто в будь-який зручний для них спосіб, — зазначив начальник ГУ ДСНС в області Павло Одарюк. — А для безпосереднього прийому людей ми створили максимально комфортні умови для тих, хто завітає особисто: крім того, що тут працюють компетентні фахівці нашого управління, за потреби вони залучатимуть до консультацій фахівців чи експертів з інших підприємств, установ та організацій.

Певна річ, на базі таких центрів можна буде організовувати наради, «круглі столи» чи інші заходи для обговорення проблем забезпечення пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту в державі, поліпшення діяльності самої служби. Загалом такі форми спілкування з громадськістю повинні посилити імідж відкритого відомства і сприяти формуванню в суспільстві не лише позитивних думок про роботу рятувальників, а й змінити ставлення громадян до питань власної безпеки. 

За допомогою консультаційних центрів ми прагнемо насамперед вчити людей, як запобігти надзвичайним ситуаціям і як на них реагувати, аби вберегти життя і здоров’я, — зазначив голова ДСНС України Михайло Болотських. — Такі речі мають бути на рівні підсвідомості, а тому без формування певного суспільного ставлення до питань цивільного захисту не обійтися. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua