"Інклюзивна освіта замість ізоляції"

Олена ІВАШКО
21 серпня 2014

Кілька миколаївських шкіл готуються прийняти 1 вересня особливих діток. Представники облдержадміністрації та громадських організацій, батьки дітей-інвалідів відвідали школу-інтернат №3 та спеціалізовану школу «Академія дитячої творчості», щоби переконатися в такій готовності. 

Директор школи-інтернату №3 Лариса Кондратюк запропонувала для реалізації пілотного проекту спальний корпус. Вона показала будівлю, в якій можна було б розмістити два навчальні класи. А на першому поверсі цього корпусу достатньо приміщень, в яких можна облаштувати логопедичний або масажний кабінет і спальні кімнати. В корпусі обладнано ігрову кімнату, є бібліотека. Але обсяг робіт з реконструкції досить великий — це і обладнання пандуса відповідно до норм, і переобладнання санвузлів та дверей, щоб дітлахам на візках було зручно пересуватися.

До реалізації проекту вже долучаються благодійники та спонсори. Так, представник СМП «Ніка-Тера» розповів, що їхнє підприємство готове обладнати пандус у школі-інтернаті №3.

Заступник голови облдержадміністрації Оксана Янішевська наголосила, що діти з особливими потребами не мають бути ізольованими від інших діточок, які навчаються в цій школі. Саме в цьому і полягає зміст інклюзивної освіти. «В інклюзивній освіті ми починаємо все спочатку, — зазначила вона. — Адже роками все залишалося лише на папері. Нині директори шкіл не готові й не бажають приймати дітей з особливими потребами до своїх закладів. І не соромляться про це говорити батькам, які бажають, щоб їхні діти навчалися в звичайній школі. Тому слід порушувати питання про професійність таких керівників».

У спеціалізованій школі «Академія дитячої творчості» вже встановили широкі двері, розроблено проект пандусів, переобладнують вбиральню. Заступник директора Тетяна Майборода розповіла, що цей заклад відвідують діти з особливими потребами і цього ж року до першого класу йде дівчинка, яка пересувається лише на візочку. Тож для неї створюються всі умови. Тетяна Олександрівна переконана, що нині до закладу йде одна така дитина, а наступного року кількість дітей зі схожими проблемами збільшиться. І хоча шкільна їдальня розташована на другому поверсі, та старшокласники неодмінно носитимуть туди дівчинку. А надалі планується обладнати спеціальні підйомники.

«Маємо перевірити списки всіх дітей з особливими потребами, які восени підуть до школи, — зазначила Оксана Янішевська. — Слід визначити їхні нагальні потреби, окремо опрацювати питання, що порушили батьки стосовно роботи Миколаївської психолого-медико-педагогічної комісії. Зробимо все, аби школи приймали та навчали дітей з особливими потребами». 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua