"Коли ж закінчиться «тролейбусна епопея»?"

Владислав КИРЕЙ
23 квiтня 2013

ПОВЕРТАЮЧИСЬ ДО НАДРУКОВАНОГО. Приводом повернення до теми закуплених для Черкас торік ПАТ «Азот» 15 тролейбусів стали повідомлення в місцевій пресі про «зникнення у невідомому напрямку коштів, переказаних підприємством місту на закупівлю тролейбусів». Такі повідомлення з’явилися після того, як окремі політичні сили взялися звинувачувати керівництво підприємства в навмисному зволіканні з передачею в комунальну власність машин, придбаних ще напередодні парламентських виборів. 

Нові тролейбуси і справді вкрай потрібні місту. Іржаві, сяк-так підрихтовані машини ще курсують міськими маршрутами, однак оновлення парку «Черкасиелектротранс» — проблема, яку потрібно було розв’язувати ще вчора. Нестача в бюджеті коштів — камінь спотикання для міської влади, яка ніяк не може знайти вихід зі складної ситуації. Зважаючи на це, ПАТ «Азот» уклало з міськвиконкомом угоду, згідно з якою у бюджет надійшла чимала сума на розвиток міста. Серед погоджених напрямків їх використання була й закупівля тролейбусів. На жаль, як укотре пояснюють на підприємстві, міська влада не змогла організувати тендер на їх придбання. Міський голова Сергій Одарич звернувся на «Азот» з тим, щоб завод придбав ці тролейбуси, фактично заплативши за них ще раз. Ось і чекає підприємство рішення міської ради щодо того, як гроші будуть повернуті, а тролейбуси прийняті на баланс «Черкасиелектротранс».

Як вважають керівники «Азоту», найоптимальнішим шляхом розв’язання проблеми було б оприлюднення звіту про використання коштів, передбачених на закупівлю тролейбусів у міському бюджеті, а також інших сум, перерахованих заводом на розвиток міста.

«Ми вважаємо, що ці суми необхідно повернути у міський бюджет і використати за призначенням, що не лише дасть змогу місту отримати тролейбуси, а й розв’язати інші проблеми, серед яких ремонт доріг, шкіл, дитячих садків. У зв’язку з цим пропонуємо опозиції, депутатам місцевих рад ініціювати публічний звіт керівництва міста щодо цього питання», — зазначає керівництво підприємства «Азот».

Здавалося б, нічого незвичайного чи провокаційного в такій постановці питання немає. Але міська влада чомусь відмовчується, вважаючи, мабуть, за недостойне вдаватися до нової дискусії. Нещодавно міський голова Сергій Одарич на прес-конференції продемонстрував електронний лист із цього приводу почесному президентові «Азоту» Валентині Жуковській. У листі була пропозиція створити спільне товариство з обмеженою відповідальністю. Куплені тролейбуси «Азот» міг би передати новому підприємству, а місто в майбутньому викупило б його корпоративні права. У такий спосіб, на думку міського голови, вартість куплених тролейбусів була б компенсована, а місто стало б власником машин. Однак відповіді на свої електронні пропозиції він не одержав.

Важко сказати, чому не пішли на «електронні контакти» з міським головою згадані керівники. Можливо, тому, що офіційних звернень не було, а електронні листи до справи не пришиєш?

Хоч би там як, а обласний центр, задихаючись без нових транспортних засобів, змушений сподіватися на те, що якась із поважних сторін таки зійде з небес і згадає про потреби городян. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua