"Кому потрібен будівельник?"

Владислав КИРЕЙ,
12 грудня 2014

Відповідність професійно-технічної освіти потребам ринку праці недавно стала предметом обговорення на «круглому столі». Як стверджують керівники навчальних закладів та роботодавці, проблеми існують. Головна з них така: роботодавець хоче одержати готового працівника, який прийде й одразу почне виконувати всі покладені на нього обов’язки. І кількість вільної робочої сили значна, тож роботодавець може вибирати. Перешкодою на шляху до працевлаштування випускників профільних навчальних закладів стає недостатній рівень підготовки випускника, який не завжди відповідає вимогам. До того ж, сьогодні молодь зазвичай не вміє презентувати себе, акцентувати увагу роботодавця на своїх уміннях і перевагах, переконувати: саме я гідний займати обране робоче місце.

На необхідності частіше й тісніше спілкуватися представникам навчальних закладів сфери профтехосвіти і роботодавцям наголосив директор департаменту освіти і науки Черкаської облдержадміністрації Валерій Данилевський. Керівники закладів запропонували внести зміни до законодавства про організацію виробничої практики, звернувши зокрема увагу на порядок оплати праці практикантів. Роботодавці наголосили на необхідності змінити навчальні програми та напрями підготовки спеціалістів з огляду на сучасні потреби будівельної галузі, подбати про майбутнє.

Як прокоментував ситуацію після засідання «круглого столу» директор Черкаського професійного ліцею Юрій Куліш, підготовці кадрів заважають проблеми, які слід розв’язувати на рівні держави. ВАПП зокрема рішуче протестує проти намагань скасувати їм доплати і надбавки. На думку освітян, потрібно об’єднати заклади профтехосвіти, технікуми і коледжі в одну потужну систему, в межах якої готували кваліфікованих робітників. Таке об’єднання можна здійснити за територіальним принципом, такі школи реагували б на потреби регіональних ринків праці. У професійній освіті слід визначити два ступені: «кваліфікований робітник» і «молодший спеціаліст». Треба законодавчо закріпити і гарантувати отримання випускниками загальноосвітньої підготовки в закладах профтехосвіти, заборонити вилучення у навчальних закладів землі й майна, гарантувати бюджетне фінансування. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua