"«Конячки» на долоньці збирають призи"

Олена ОСОБОВА
11 сiчня 2014

Шафу в підвальному приміщенні Рубіжанської СШ № 3, де розташований автомодельний гурток, краще назвати міні-гаражем, бо в ній стоять в очікуванні нових змагань до 40 моделей кордових автомобілів. А двигун у 720 ват, який поміщається на долоні, дорівнює за потужністю великому живому коню. Але для того щоб домогтися права забрати його та встановити всередину своєї моделі, новачок має довести свою працьовитість.

Все починається в житті з малого. Фото автора

— Терпіти не можу визначення «обдаровані діти», — гарячкує керівник гуртка Ігор Голубенко. — Немає таких. Є діти працьовиті. І таких нині мало. Хлопчаки не знають назв інструментів, за винятком, мабуть, молотка. Не знають матеріалів, не можуть відрізнити алюміній від латуні, хоча вони навіть різного кольору. У більшості шкіл немає нормального трудового навчання, бо бракує навіть верстатів. Такого раніше не було.

Тому на початку навчального року ми починаємо з азів. І тільки після цього кожен обирає «свою» модель.

Гарячковість  керівника гуртка зрозуміла — кілька десятків років тому він сам у цьому ж гуртку робив свою першу модель як учень. Сьогодні він — «граючий тренер». Сам володар безлічі нагород змагань великих кордових моделей автомобілів і водночас наставник півтора десятка хлопців, які марять машинками. Сім його вихованців уже в книзі «Обдаровані люди Луганщини». Це визнані чемпіони з автомодельного спорту. А він пам’ятає, як уперше ставали до верстата, училися затискати деталь у лещата й пихтіли від старанності.

— Ось «Альфа-ромео 156» Сергія Ковальова. Чотири роки займається. Прийшов — нічого не вмів. Одначе затятий. Дав йому спочатку стареньку машинку, щоб відновлював. Тут проявилося скільки в ньому бажання, терпіння та працьовитості. Упорався. Наступний етап — модель. Вибирали разом. Скільки він мені журналів перетягав — усе не те. Я терпляче пояснював, що потрібна модель із відкритими колесами, мінімальною масою, щоб зменшити лобовий опір. Коли технічні параметри зійшлися, знайшлася й модель «Альфа-ромео», — розповідає про моделі та долю їхніх творців Ігор Анатолійович. — У 2011 році на змаганнях у Львові модель зайняла перше місце. Тепер Сергій Ковальов уже багаторазовий чемпіон України, кандидат у майстри спорту з автомоделювання, бере участь у змаганнях великих кордових моделей. А ось Михайло Олексеюк залишиться рекордсменом України навічно, бо змагання за класом автомобілів, за яким він переміг, уже скасовані. Він поставив рекорд України зі швидкості (172 км/год.) з моделлю «аеромобіль» — авто з повітряним гвинтом, двигун усього лише 1,5 кубика. Прийшов до мене в 11 років. Нині уже багаторазовий чемпіон України, навчається в Харківській транспортній академії.

Сьогодні в кімнатці, де в Рубіжному тулиться автомодельний гурток, близько 40 автівок, які успішно захищають спортивну честь краю. Тільки наприкінці минулого року вихованці Голубенка привезли сім нагород з Кубка України з кордових моделей (Миколаїв), по нагороді зі Стрия (Львів) та Ласпі (Севастополь), а ще забрали всі медалі в чотирьох класах моделей на чемпіонаті області з міні-кордових моделей.

— А ви знаєте, що наша радіокерована модель може обігнати «Жигулі»? Усі вузли працюють по-дорослому. Ми якось на вулиці влаштували змагання, так водій великої машини ніяк не міг повірити, — довірливо діляться своїми відкриттями Вітя Савченко і Саша Бровар. Ці хлопці не так давно почали займатися в гуртку. Віктор — раніше, він уже рік трудиться за тутешніми верстатами, тож «дослужився» до власної контурної напівкопії «Фольсквагена амаро». А Сашко прийшов цієї осені, тож зараз здебільшого заворожено слухає чудові розповіді старших про далекі поїздки на змагання. До весни і він зробить  власну модель. І хто знає, може, до 200 медалей рубіжанського гуртка додасться ще одна, Сашкова, нагорода?



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua