"Літаки майбутнього проектують у Любліні"

21 сiчня 2015

Високотехнологічні, стійкі, суперлегкі … чи саме такими будуть матеріали, з яких створюватимуть літаки майбутнього?

Відповідь на це запитання шукають у Люблінському технологічному університеті в Польщі.

Ще донедавна університету бракувало обладнання для проведення експериментів. Але отримавши тепловізійні та температурні камери та 3 D сканери, дослідники можуть вести серйозну наукову роботу. Розповідає інженер Мартін Кнесь:

«Результатами наших досліджень можуть безпосередньо скористатися авіаконструктори, яким треба пришвидчити будівництво певних деталей літака. Це скоротить час виготовлення літаків у цілому, зробить дешевшим виробництво. Врешті-решт квитки для пасажирів стануть дешевшими».

Але що саме необхідно для проведення цих досліджень? Вчені, залучені до Європейського проекту, використовують комп’ютерне моделювання для того, аби зрозуміти внутрішню динаміку, вібрацію та моделі впливу новостворених авіаційних композиційних матеріалів.

Інженер Єржи Подгорскі:

«Завдяки комп’ютерному моделюванню ми можемо створювати дуже складні моделі. Ми також здатні прогнозувати, як нові матеріали змінюватимуться у складних обставинах. Це досить недорогі, швидкі методи. Насправді у цьому полягає майбутнє авіабудівництва, ми можемо створювати нові, складніші, безпечніші конструкції».

На підставі цих експериментів розробляються нові сплави матеріалів, зокрема сплави алюмінія зі скловолокном та вуглецевими волокнами. Говорить Барбара Суровска:

«Ці композити необхідні для поліпшення авіаконструкцій. Вони використовуються замість металевих елементів у літаках. Вони легші, вищої якості».

Найновіше технічне обладнання зробило люблінську лабораторію передовим центром досліджень у східній Європі. Вчені можуть пишатися своїми результатами. Їхні наукові роботи друкувалися у двох наукових виданнях у 16 розділах, 70 статей вийшли друком у 24 наукових журналах.

Координатор проекту Томаш Садовскі:

«Обладнання це лише перший крок. Другий – це підготовка науковців. Наші співробітники стажувалися у різних наукових центрах з метою підвищення кваліфікації. Наші аспіранти, кандидати наук, доктори мають великий досвід і достатньо потенціалу для того, аби плідно співпрацювати з індустрією авіабудівництва. Ця співпраця поширюється як на великі корпорації такі як Airbus, так і на малі та середні компанії».

Copyright © European Commission 2015 / euronews 2015 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua