"Львів відкрив небо для всіх авіаперевізників"

Оксана МАЛОЛЄТКОВА
4 квiтня 2015

Врахувавши позицію європейських держав, у Міністерстві інфраструктури України зробили висновок, що процес підписання угоди про спільний авіапростір буде довготривалим і не залежатиме від нашої держави. Тому зважилися на експеримент — впровадили з 2 квітня принцип «відкритого неба» у Львівському аеропорту. Про це міністр інфраструктури Андрій Пивоварський повідомив під час спілкування з журналістами в Будинку уряду.

За його словами, іноземні перевізники зможуть літати у Львів на підставі двосторонніх договорів у разі отримання від своїх авіаслужб відповідних дозволів. Про експеримент іноземні аеропорти поінформують найближчими днями. Завдяки цьому проекту міністерство розраховує на збільшення пасажиропотоку, в тому числі в Моршин і Трускавець.

Також Андрій Пивоварський повідомив, що міністерство запропонує лоукост-перевізнику Wizz Air залишитися в Україні й не припиняти діяльність своєї дочірньої компанії «Віз Ейр Україна». «На наступний тиждень запланована зустріч представника Мінінфраструктури з менеджерами компанії. Україна розуміє їхню позицію та економічні причини рішення, але спробує домовитися», — каже він. 

Щодо Укрзалізниці (УЗ), то, за словами міністра, планується, що вона стане акціонерним товариством (АТ) уже у вересні. «До середини червня, коли експерти оцінять активи УЗ, отримаємо підтвердження Фонду держмайна. Ще місяць піде на обговорення законопроекту про залізничний транспорт. Потім своє слово скаже парламент, і восени УЗ стане АТ», — уточнив він.

Очільник міністерства повідомив і про оновлення колійного й рухомого складу. «Щоб запустити процес переоснащення, оголошено близько 30 тендерів на закупівлю технічного обладнання, причому перевага надаватиметься вітчизняному виробнику, щоб стимулювати розвиток економіки, — запевнив Андрій Пивоварський. — Паралельно запущено програму роботи УЗ із українськими портами для того, щоб підготуватися до експортного сезону. Мінагрополітики заявляє про двократне збільшення експорту протягом трьох років, тож інфраструктура має бути готовою й до цього».

Крім того, за словами міністра, через три тижні до парламентаріїв має потрапити законопроект про внутрішній річковий транспорт. Його основна ідея — розвантажити українські дороги від заважких вантажів і спустити їх на воду. «Розглядається можливість цілорічної навігації. Вона не працюватиме лише в разі ремонту шлюзів», — зауважив він.

«Стивідорні компанії (портові оператори) підлягатимуть приватизації. Аналіз свідчить, що за приватного власника зростає кількість робітників, їхня зарплата, поліпшуються умови праці. І профспілки вже підтримали такий крок. А ще нині оцінюють активи порту «Южний», який готуватимуть до концесії чи приватизації», — каже міністр. 

Ще одне перетворення — реформа Укравтодору. Її в Мінінфраструтури називають першим кроком до європейських доріг. Для впровадження цієї реформи треба децентралізувати систему управління дорожнього господарства. За дороги місцевого значення відповідатимуть на місцях, а обласного — держорган, який створять з реорганізованого Укравтодору.

«Це сприятиме розвитку конкуренції — хтось довіриться облавтодорам, а хтось — приватникам. Ми радитимемо Мінфіну, щоб у 2016-му залишалося більше грошей у місцевих «дорожніх» фондах. Потрібні не лише кошти, а й нові технології будівництва доріг, які б виходили з ладу не через 5—7 років, а  добросовісно працювали 25—30 років, як у Європі. Там і тендери на ремонти доріг проводять не щороку, а раз на п’ять років, щоб була можливість отримання кредитів й ефективнішої техніки, укладання довготривалих контрактів на закупівлю матеріалів. Водночас необхідно впровадити оцінку якості доріг, у тому числі з участю активістів, і знов-таки залучати до відновлення доріг свого виробника, як колись робили у світі», – підкреслив Андрій Пивоварський. 

Міністр також повідомив, що й виробники готові будувати дороги. Так, агрокомпанії потерпають від того, що возять вирощене по ямах і бездоріжжю. Нині цю проблема обговорюють.

Свою лепту в появу в Україні євродоріг і підтримку їхнього стану можемо вносити й ми з вами на місцях. Звертатися до влади, щоб та не забувала про ваговий контроль на дорогах, та контролювати, наприклад,  використання акцизу з роздрібного продажу нафтопродуктів, який надходить у місцевий бюджет. Тобто механізми є. Треба лише визнати й свою відповідальність за те, що коїться довкола, а не сидіти склавши руки. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua