"Миколаївці за побудинковий тариф"

Олена ІВАШКО
14 травня 2014

Виконком Миколаївської міської ради прийняв рішення про збільшення тарифу на вивезення сміття. І хоч ціна на цю послугу зросла на копійки, споживачі відчують певні зміни. Такому рішенню передувало обговорення теми, але виключно серед самих членів виконкому.

Різкого стрибка не буде

Ситуацію пояснив заступник міського голови Валентин Гайдаржи. Виявилося, що тариф на вивезення твердих побутових відходів для населення було розраховано ще наприкінці 2008 року, а прийнято 2009-го. Відтоді його не змінювали. За цей час значно зросли мінімальна зарплата і вартість паливно-мастильних матеріалів. Відповідно, й собівартість вивезення сміття підскочила в рази, а рентабельність стала нульовою.

— На адресу секретаря міської ради звернулися наші перевізники, — зазначив Валентин Васильович. — Вони характеризують стан вивезення твердих побутових відходів як катастрофічний. Поки що зривів немає, проте якщо не вжити термінових заходів, то забезпечити своєчасне вивезення ТПВ, а відповідно й необхідний санітарний стан міста, стане практично неможливо. З огляду на це було проведено розрахунки щодо коригування тарифів на вивезення і захоронення ТПВ й коректування квартплати. Ці два рішення підготували на підставі постанов Кабінету Міністрів, які передбачають коригування тарифів при підвищенні мінімальної зарплати, ціни на ПММ, податків та інших обов’язкових платежів.

Представники міської влади запевняють, що різкого стрибка тарифів не буде. Якщо раніше за місяць людина платила 3,69 гривні, то тепер платитиме близько 5—5,5 гривні. Загалом тариф квартирної плати зросте в середньому на 5—7%. Для прикладу, власникові квартири розміром 50 квадратних метрів доведеться сплачувати на п’ять гривень більше. Валентин Гайдаржи підкреслив, що в разі перегляду тарифу на вивезення ТПВ він сягне середньостатистичного рівня в Україні. Нині миколаївці платять за вивезення сміття одну з найнижчих цін.

Директор КП «Миколаївкомунтранс» Юрій Мостовий також схвалив рішення: «Стан з вивезенням сміття «аховий». Собівартість робіт зросла у п’ять разів, а техніка, яка працює на міському звалищі, зношена на 300%, бо немає коштів на її оновлення. Якщо зупиниться полігон ТПВ, зупиниться все місто». В результаті обговорення члени виконкому вирішили відкоригувати тариф на вивезення і захоронення ТПВ, тариф на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій.

Незабаром нові тарифи набудуть чинності.

«Скільки хоче ЖЕК, стільки і дамо»

Висловив свою думку і голова правління Миколаївської міської громадської організації «Фонд розвитку м. Миколаєва» Михайло Золотухін. Він вважає, що самим формулюванням у цьому рішенні влада розписалася у власній неспроможності. «До введення побудинкових тарифів, розрахованих відповідно до постанови Кабінету Міністрів від 01.06.11 № 869, — зазначено в рішенні виконкому, — провести коригування чинних тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій за статтею витрат «вивезення ТПВ».

— Зверніть увагу, — зазначає громадський активіст, — постанова від 2011 року, а нині 2014-й. І побудинковий тариф мав бути запроваджений ще дев’ять років тому. Тобто дев’ять років житель Миколаєва позбавлений можливості контролювати якість і кількість послуг, що надає ЖЕК, до того ж городянин не має права ані замінити, ані обрати ЖЕК. Така ситуація — саме в Миколаєві, адже в усіх обласних і більшості районних центрів України вже давно введено побудинковий тариф, що відображає вартість послуг ЖЕКу в конкретному будинку. І де гарантії, що тариф буде хоч коли-небудь розраховано за законом, а не за бажанням ЖЕКу або міськвиконкому?

За законом тариф для кожного будинку має розраховуватися окремо. Окрім цього, висновок про економічну об∂рунтованість повинна зробити Державна інспекція з контролю цін у порядку, встановленому урядом. Без такого висновку органи місцевого самоврядування не мають законного права затверджувати тариф. Михайло Золотухін вважає, що в рішенні виконкому ні слова немає про цей висновок. Також під час прийняття нових тарифів має бути враховано позицію територіальних громад. Судячи з усього, ніхто думки споживачів не питав. Тож знову повертаємося до практики «скільки хоче ЖЕК, стільки йому і дамо, питати нікого не будемо».

— Дуже хочу помилитися, але, ймовірно, наступним кроком буде так зване «коригування» й інших статей тарифу, — каже Михайло Золотухін. — І знову за зверненням підприємств, що обслуговують житловий фонд, і, звичайно, задля «підвищення якості обслуговування громадян». Поки що тариф підвищено на копійки, але прецедент є. Як і раніше, ані місцева влада, ані підприємства, що обслуговують наше з вами житло, і не збираються виконувати вимоги українського закону. Мотив, звичайно, вагомий: «щоб вижити». А мешканцям виживати не треба?

Звісно, підвищити тариф — найпростіший спосіб, щоб упоратися з міськими проблемами. Простіший, але не факт, що єдино правильний. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua