"Морський трамвай: катери тримають курс на мрію"

Іван ШЕВЧУК
26 травня 2015

У червні в Одесі може запрацювати морський трамвай. Йдеться про катери, що курсуватимуть між портопунктами, розташованими в межах міста. Цей транспорт, що був звичним для одеситів за радянських часів, від початку Незалежності і дотепер курсував тільки у їхніх спогадах і мріях. Заявку на відродження цього виду транспорту зробило НВО «Стапель». Його очільник Ігор Карпенко повідомив: «Причали на понтонах будуть виставлені 15 червня.  Ми вже підготували кілька катерів».У червні в Одесі може запрацювати морський трамвай. Йдеться про катери, що курсуватимуть між портопунктами, розташованими в межах міста. Цей транспорт, що був звичним для одеситів за радянських часів, від початку Незалежності і дотепер курсував тільки у їхніх спогадах і мріях. Заявку на відродження цього виду транспорту зробило НВО «Стапель». Його очільник Ігор Карпенко повідомив: «Причали на понтонах будуть виставлені 15 червня.  Ми вже підготували кілька катерів».

Морські трамваї курсуватимуть від Морського вокзалу до 16-ї станції Великого Фонтана через Аркадію.

Очікується, що вартість проїзду тут становитиме від 20 до 40 гривень. Дешевше від таксі — кажуть автори проекту, однак слід визнати, що у цьому варіанті морський трамвайчик буде, радше, складовою індустрії розваг та відпочинку, ніж елементом міського транспорту. Інша річ — заплановані на перспективу маршрути до Іллічівська та міста Южне. Адже внутрішньоодеський маршрут — це лише перший крок у справі, що має назву «Проект відновлення морського трамвая в межах Великої Одеси».

Начальник Управління морегосподарського комплексу, транспорту та зв’язку Одеської ОДА Олександр Ілько каже, що є намітки й стосовно довших маршрутів: «Є кілька компаній, які планують придбати невеликий флот й налагодити сполучення між Одесою та Білгородом-Дністровським, а також між Ізмаїлом та Вилковим». У цьому варіанті, на думку чиновника, катери й справді спроможні розвантажити якоюсь мірою дорожню інфраструктуру, яка у південних районах області перебуває в жалюгідному стані.

«Розуміємо,  що цей проект ніколи не буде реалізований державним коштом, — зізнається Олександр Ілько, — тому головне наше завдання — не заважати комерційним структурам прораховувати свої резони. Поза тим надаємо всю інформацію щодо логістики та гідротехніки». А Ігор Карпенко засвідчує, що відновлення морського трамвая  справа  недешева — кожен потропункт обійдеться в суму від 300 тисяч до 1,5 млн доларів. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua