"На «чартерах» заощадять десятки мільйонів"

Вадим ПРОЦИШИН
21 березня 2014

У непростій фінансово-економічній ситуації, в якій нині опинилась Україна, а також в умовах масштабної кризи на Кримському півострові уряд змушений скорочувати видатки державного бюджету та запровадити режим економії. Про перші кроки у цьому напрямі розповів Міністр Кабінету Міністрів Остап Семерак під час брифінгу в Українському кризовому медіа-центрі.

Насамперед економія бюджетних коштів здійснюватиметься через скорочення пільг для чиновників та витрат на їхнє обслуговування. Так, вирішено, що керівництво уряду під час поїздок, зокрема закордонних, користуватиметься не чартерними літаками, а звичайними рейсами. За приклад Остап Семерак навів останній візит Прем’єр-міністра Арсенія Яценюка до США. Тоді глава уряду скористався «економ класом» штатного рейсу, заощадивши для бюджету понад 200 тисяч доларів. І це лише на одній поїздці. Загалом же рішення про відмову перевезення чиновників «чартерами» заощадить для державного бюджету близько 150 мільйонів гривень.

Ще один крок — відмова чиновників від використання службових автомобілів, яких на балансі державних органів влади велика кількість. Приміром, автопарк Секретаріату Кабміну налічує 150 легковиків, 50 мікроавтобусів та вантажівок. Нині готується розпорядження про продаж більшості з них на конкурсній основі, без преференцій та резервування, у чому матиме змогу пересвідчитися громадськість. При цьому Остап Семерак зауважив, що інформація про реалізацію урядових автомобілів нібито за заниженою ціною не відповідає дійсності. До речі, уряд також готує рекомендації для Апарату Верховної Ради й Державного управління справами, згідно з якими їм пропонується продати по 50% автомобілів зі своїх балансів.

Серед іншого уряд готує документи, які мають на меті позбавити пільг колишніх високопосадовців. Наприклад, за колишніми прем’єр-міністрами закріплюються охорона, будинки у Кончі-Заспі з обслугою, 50% знижки на сплату комунальних послуг, місячне утримання в розмірі місячної заробітної плати глави уряду тощо. Менші за обсягом пільги мають інші екс-чиновники. Усе це фінансується з державного бюджету. Тому уряд напрацьовує 18 документів, які мають скасувати такі соціально несправедливі видатки, і незабаром подасть їх на підпис виконувача обов’язків Президента.

Також міністр розповів про деякі сумнівні факти діяльності попереднього уряду. Так, першого дня роботи на новій посаді він скасував 1200 перепусток на право відвідання Будинку уряду. Цими перепустками користувалися особи, жодним чином не причетні до роботи Секретаріату КМУ: тут вони вирішували власні справи та лобіювали свої інтереси. Резонансне й те, що, приміром, було виділено 31 і 58 перепусток на автомобілі, які обслуговували колишніх першого віце-прем’єра та главу уряду відповідно.

Але  найбільш кричущий факт — це працевлаштування високопосадовцями колишньої влади свого обслуговуючого персоналу до Секретаріату КМУ (приміром, улюблена куховарка могла вважатися перекладачем у протокольному відділі або навіть економічному департаменті). Ці особи отримували високі ранги державного службовця з відповідною зарплатою, надбавками й пільгами.

Остап Семерак зазначив, що дехто з них і досі працює в Секретаріаті: їх легко ідентифікувати, але, згідно з чинним законодавством, важко звільнити. Та він пообіцяв, що цю проблему невдовзі теж буде розв’язано. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua