Нові навчальні заклади створили під час реформування системи загальної середньої освіти на базі найкращих навчальних закладів. У них відремонтували класи, обладнали кабінети з фізики, хімії, біології; забезпечили реактивами і лабораторним приладдям. Для школярів і вчителів придбали корисну літературу, а для занять фізкультурою — спортивний інвентар. Отже, зроблено все для того, щоб опорні школи були сучасними навчальними закладами, а досвідчені педагоги мали змогу надавати в них якісну освіту. Через зменшення кількості учнів у селах малокомплектні сільські навчальні заклади не матимуть таких можливостей, тому старшокласників підвозитимуть на навчання в опорні школи, тож бюджетні кошти використовуватимуть раціональніше.
«За останні 20 років кількість учнів у школах скоротилася майже вдвічі. Нині багато сільських навчальних закладів, збудованих на початку 1990-х, залишаються неукомплектованими. Утримувати освітні заклади із 30 учнями дуже дорого, а якість освіти не така, як слід. Це доводять цьогорічні результати ЗНО. Головна мета опорних шкіл — створити умови для якісної освіти в сільській місцевості. Батьки та учні відчують різницю між рівнем освіти у малокомплектній школі та в опорній», — зазначає директор департаменту освіти та науки Дніпропетровської облдержадміністрації Олексій Полторацький.
Він пояснив, що учні молодших класів навчатимуться за місцем проживання, а старших підвозитимуть на автобусах. Відстань до школи становитиме не більш ніж 20 кілометрів. До опорних шкіл возитимуть і сільських вчителів. «Автобусів вистачить, — запевнив директор освітнього департаменту. — У нас в області величезний автопарк — 358 машин. Закуповуємо і нові автобуси».
До речі, опорні школи першими отримуватимуть шкільні автобуси. А з обласного бюджету кожен такий навчальний заклад одержить субвенцію — близько 1,5 мільйона гривень. Буде за що купувати нові меблі та обладнання для мультимедійних класів.