"На Луганщині створено університетський освітній округ"

Олена ОСОБОВА
20 листопада 2013

Зініціював таке об’єднання колектив Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Тут вважають, що від цього виграють усі навчальні заклади — університет, школи, гімназії, коледжі, дитячі садки. Обмінюватися збираються не лише інформацією — планують налагодити чітку паралель: школа — університет — школа. Тож першочергові завдання округу: зміцнити та впорядкувати вже існуючу співпрацю шкіл та вишу, підвищити якість навчання на всіх рівнях — від дошкільної освіти до вищої школи, забезпечити регіон молодими педагогічними кадрами.

Альма-матер завжди допоможе

Учительським кадрам — особлива увага. Бо, за словами ректора вишу, нині не відстежується процес адаптації випускника педагогічного вишу в школі, які труднощі в нього виникають, яких знань, професійних умінь і компетенції бракує. Отже, немає відповіді на запитання, що потрібно змінити в процесі педагогічної освіти, як посилити практичну складову в підготовці вчителя. Це лише мале коло проблем, які учасники об’єднання покликані розв’язати під час співпраці.

«Сюди треба зарахувати й більш складні питання, до вирішення яких мають долучитися представники обласної влади», — впевнений Віталій Курило, автор ідеї створення університетського освітнього округу.

У рамках співпраці університет готовий уже найближчим часом запропонувати виїзні тематичні семінари провідних фахівців вишу в галузі педагогіки й психології безпосередньо в школах і за тематикою, запропонованою вчителями цих шкіл. Набуває нового аспекту робота університетського Центру інноваційних технологій, адже при ньому функціонують авторські курси із впровадження нових технологій у навчанні та вихованні. Результатом роботи округу мають стати регулярне спілкування та обмін досвідом, ідеями, думками педагогічної громадськості краю, участь в міжнародних проектах ЛНУ загальноосвітніх закладів області, поліпшення профорієнтаційної роботи в школах, формування інтелектуального середовища для розвитку креативності та самореалізації учнів, освіта та психолого-медико-соціальна підтримка дітей з обмеженими можливостями здоров’я та багато іншого.

Перевіряти теорію практикою

Концепцію й нові напрями роботи в рамках округу обговорювали учителі, директори шкіл, керівники районних та міських відділів освіти, представники влади під час розширеного засідання вченої ради вишу.

«Для нашого індустріального краю особливо важливе питання підготовки майбутньої науково-технічної еліти. А це неможливо без високого рівня шкільної освіти», — підкреслив голова облдержадміністрації Володимир Пристюк. «Викладачі вишів нечасто обговорюють із нами підручники та посібники. А шкільні вчителі рідко бувають у вишах. Робота в окрузі має допомогти створити систему послідовності в сфері освіти», — каже про свої очікування директор Красноріченської школи Галина Чекмарьова. «Наша школа однією з перших в Україні розпочала інклюзивну освіту. Без підтримки викладачів університету ми б не змогли осилити цю проблему», — пояснює вигоди університетського округу директор школи № 4 Луганська Галина Агібайлова.

Цього року учасниками округу стали 27 шкіл регіону. За цей час вони оцінили перспективи та результати співпраці з університетом та сформулювали низку пропозицій. Наприклад, аби студенти одночасно з підготовкою суто теоретичних курсових робіт узялися на практиці реалізовувати свої ідеї. Скажімо, взятися за облаштування шкільних територій засобами ландшафтного дизайну. Директор Луганської СШ № 17 Вадим Гладушин готовий профінансувати такий проект. Тоді, на його думку, рамки округу можна зробити візуальними навіть для сторонніх. Тим більше, спостерігати за луганським досвідом має намір уся країна.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua