Одеський окружний адміністративний суд визнав правомірними дії капітана порту «Южний» Леоніда Чайковського, який торік дав дозвіл на вихід з порту судну «Tasik Melati». 30 серпня це судно під малайзійським прапором прибуло у порт «Южний» по вантаж залізорудного концентрату. Того самого дня працівники Держекоінспекції Північно-Західного регіону Чорного моря повідомили капітана порту, що «під час скидання вод з судна «Tasik Melati» на поверхні води виявлено видимі плавучі частки і виникає плівка сріблястого нальоту».
Держінспектори піднялися на борт судна для встановлення джерела забруднення, але капітан відмовив їм у перевірці. Наступного дня капітан морського порту «Южний» відмовив судну у видачі дозволу на вихід в море до здійснення державного екоконтролю. Однак ще через два дні, не отримавши від екоінспекторів обґрунтувань щодо подальшого затримання, капітан порту дав суховантажеві добро на вихід.
Суд визнав, що рішення це ухвалено правомірно. Саме забруднення акваторії порту «Южний» 30 серпня 2016 року теж викликає сумніви. Як випливає з матеріалів справи, контролюючі служби адміністрації порту забруднення акваторії того дня не виявили. І держекоінспектори їх про це не інформували.
На сторінках «УК» ми вже розповідали, що необґрунтовані претензії екоінспекторів — один із чинників, що змушують іноземні судна оминати наші гавані. Зокрема після того, як уряд вирішив заборонити чиновникам від екології перевіряти стан ізольованого внутрішнього водного балансу, ті почали активно експлуатувати нову фішку — «радіологічний контроль». Звісно, не всі претензії екологів безпідставні, так само як не всі необґрунтовані затримання свідчать про спробу випросити хабар. Однак кожна невиправдана затримка судна не сприяє популярності наших гаваней.