"Нацпроект розвиватиме сільгоспторгівлю"

20 липня 2013

МЕТА. Національний проект «Зелені ринки» сприятиме зростанню обсягів виробництва аграрної продукції.

Його презентація відбулася днями в Укрінформі, під час якої обговорено результати першого етапу розробки попереднього техніко-економічного обгрунтування.

«Національний проект «Зелені ринки» затверджено Указом Президента в Національному плані дій на 2013 рік, — повідомив перший заступник голови Держінвестпроекту Микола Стеблинський. — Нині вже завершено перший етап попереднього техніко-економічного об∂рунтування, який данська компанія «NIRAS Україна» розробляє за фінансової підтримки американського агентства з міжнародного розвитку USAID».

Керівник Проекту USAID АгроІнвест Ерік Блайх висловив задоволення від можливості виступити партнером і надавати підтримку реалізації цього проекту. «Зацікавленість уряду України, Держінвестпроекту, міністерств і відомств — свідчення важливості розвитку оптових ринків і ринкових мереж, які принесуть користь сільгоспвиробникам і споживачам по всій країні», — сказав він.

За словами керівника департаменту національних проектів Юрія Гусєва, реалізація Нацпроекту «Зелені ринки» збільшить обсяги та рентабельність національного виробництва агропродукції, податкові надходження на 30 мільярдів гривень, дасть змогу створити 300 000 нових робочих місць, а також залучити 4 мільярди гривень приватних інвестицій для будівництва пілотних об’єктів аграрної інфраструктури.

«Під час розробки І етапу ТЕО було надіслано листи головам усіх облдержадміністрацій та голові Ради міністрів АР Крим з переліком запитань щодо наявної інфраструктури та готовності регіону брати участь у реалізації Нацпроекту, — зазначив Юрій Гусєв. — Перший етап ТЕО містить «Загальний аналіз», «Аналіз територій», «Розробку типових моделей зелених ринків та визначення регіонів або зон розташування».

Над першим етапом ТЕО із ТОВ «NIRAS Україна» співпрацювали Асоціація оптових ринків сільськогосподарської продукції, Держінвестпроект, Проект USAID АгроІнвест, Мінагрополітики, місцеві органи виконавчої влади та ННЦ «Інститут аграрної економіки».

Купувати краще оптом. Фото Oлександра ЛЕПЕТУХИ

Директор ТОВ «NIRAS Україна» Наталя Доманська повідомила, що в Україні немає жодного інформаційного маркетингового аграрного центру, тому виробник не знає, що виробляти, коли, кому і як збувати врожай. А області вирощують набагато більше продуктів, ніж можуть їх спожити, повідомляє прес-служба Держінвестпроекту.

А директор Асоціації оптових ринків сільськогосподарської продукції Анатолій Розгон наголосив, що тільки 10 %  овочесховищ відповідають належним вимогам. Через це щорічні втрати врожаю становлять понад 5 мільйонів тонн, або 8 мільярдів гривень. Мережі супермаркетів не хочуть працювати із простими фермерами та виробниками, оскільки вони не можуть забезпечити своєчасну стабільну поставку якісних продуктів, гарантувати належну упаковку.

Цю функцію повинні виконувати передовсім оптові ринки. Нацпроект «Зелені ринки» допоможе надати новий імпульс їхньому розвитку. Буде встановлено оптимальну та економічно виправдану вартість продукції, що сприятиме зменшенню інфляції на регіональному та національному рівнях.

Відділ новин
«Урядового кур’єра»



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua