"Навіщо економити на освіті"

8 листопада 2014

Збільшити навантаження на шкільних вчителів можна лише за умови, якщо їм підвищать зарплату. «Це принципова позиція Міносвіти. Говорити про збільшення навантаження за збереження цих зарплат абсурдно, й це вб’є нашу систему шкільної освіти», — наголосила під час «круглого столу», присвяченого обговоренню Концепції розвитку освіти України на період 2015—2020 років, перший заступник міністра освіти Інна Совсун. 

Нагадаємо, що згідно з Меморандумом про співпрацю з Міжнародним валютним фондом навантаження на педагогів, що працюють у школах, має зрости. За словами Інни Совсун, Міносвіти не долучили до розробки цього документа, й про норму щодо більшого навантаження в МОН дізналися «фактично постфактум і доклали зусиль, щоб впровадження цієї ідеї в Меморандумі було відтерміновано».

«Експерти Центру дослідження суспільства зробили порівняльний аналіз навантаження на вчителів в Україні та Європі. Він показує, що насправді 18 годин навчального навантаження в Україні — це нижня європейська межа, й у середньому по Європі вчителі мають більше навантаження. Але експерти також порівняли рівень зарплати. І треба розуміти, що навіть до найнижчих ми не дотягуємо в кілька разів», — сказала вона.

Тому Міносвіти обстоює позицію, що більше навантаження можливе тільки за умови підвищення зарплат вчителям. «Якщо ми її не збільшуємо, то це просто банальна економія на освіті, а не якісь структурні реформи. Міністерству вдалося переконати уряд, що за умови збільшення навантаження всі зекономлені кошти мають піти на підвищення ставок тим викладачам, що працюватимуть у школі».

Водночас потрібна злагоджена позиція громадськості й розуміння: змін у системі не уникнути. Питання в тому, що робити, аби це йшло на користь освіті, а не робилося просто з метою економії, наголосила Інна Совсун. 

Тетяна КАПУСТА
для «Урядового кур’єра»



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua