Чим треба перегородити дорогу, щоб автомашини не їхали на заборонний знак? Мабуть, колючим дротом, адже жодні відомі в цивілізованому світі бар’єри і застережні написи не діють. Для тих, хто сумнівається в правильності цих слів, ось така статистика: за 10 місяців 2013 року на залізничних коліях та переїздах сталося 73 дорожньо-транспортних події. Усі вони трапилися з вини водіїв автотранспортних засобів, які порушили правила дорожнього руху під час перетину залізничної колії. Більшість аварій сталася на переїздах — 65, 8 — на коліях поза переїздами. Внаслідок ДТП загинули 16 осіб і 21 — травмувалася.
Хоч колючий дріт став
За даними прес-служби Укрзалізниці, порівняно з відповідним періодом торік, кількість ДТП хоча й збільшилася лише на 3 випадки, зате число загиблих зросло на 7 осіб. Втішає, що хоч травмованих стало трохи менше (на 7 осіб).
Певний позитивний ефект дає те, що Укрзалізниця рік у рік працює над збільшенням кількості безпечних переїздів через колії. Так, за три останні роки капітально відремонтували 115 переїздів, обладнали автоматичною світлофорною сигналізацією 32 комплекси перетину колій.
Окрім постійного стеження за станом та технічним обладнанням переїздів, залізничники закликають водіїв автотранспорту та пішоходів бути уважними і обережними, не ризикувати власним та чужим життям під час перетину залізничних колій. До того ж до порушників можуть бути застосовані норми 123 статті Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Слід пам’ятати, що в’їзд на залізничний переїзд у той час, коли переїзд заборонено, тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до сімдесяти неоподатковуваних мінімумів з оплатним вилученням транспортного засобу у його власника чи без такого або карається позбавленням права керування транспортними засобами на строк від шести місяців до одного року з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого. Можуть накласти й адміністративний арешт на строк від семи до десяти діб з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого.
Ще суворіше покарання для тих водіїв, що перевозять пасажирів або небезпечні вантажі. Вони можуть позбутися права керування транспортними засобами на строк від одного до трьох років з оплатним вилученням транспортного засобу в його власника чи без такого або ж буде застосовано адміністративний арешт на строк від десяти до п’ятнадцяти діб з оплатним вилученням транспортного засобу в його власника чи без такого.
Ліцензовані перевізники адекватніші
Поза залізницею автоперевізники, передусім ліцензовані, стали дисциплінованішими. Принаймні так стверджує Укртранс?інспекція. За її даними, протягом цього року рівень аварійності з вини легальних перевізників знизився майже на 40%. Інспектори провели 2752 перевірки дотримання норм законодавства про автомобільний транспорт, проконтролювали понад 174,3 тисячі транспортних засобів і виявили майже 63 тисячі порушень.
Найчастіше водії попадалися на невиконанні вимог нормативних актів щодо наявності документів (25 024), недотриманні режиму праці та відпочинку водіїв (7100), перевезенні вантажів (6281 випадок) та пасажирів на таксі (5 712) без обов’язкових документів, перевезенні пасажирів автобусами, які не обладнані тахографами (2868), перевищенні великогабаритних параметрів (2442). На порушників наклали 25 тисяч адміністративно-господарських штрафів на загальну суму понад 24,7 мільйона гривень.
Значну частину порушень здійснюють суб’єкти господарювання, які перевозять пасажирів без оформлення дозвільних документів. Чимало таких нелегалів контролери виявили на автобусних маршрутах загального користування, які прямують з Києва до Рівного, Чернігова, Сум, Полтави, Харкова.
За 10 місяців 2013 року Укртрансінспекція перевірила 14 375 транспортних засобів нелегалів, які регулярно перевозили пасажирів під виглядом нерегулярних, регулярних спеціальних перевезень чи перевезень для власних потреб за маршрутами загального користування. Однак ця величезна цифра — крапля в морі, якщо говорити про ринок таксі. За приблизною оцінкою, тут працює майже 220 тисяч транспортних засобів, з яких ліцензованих — менше 38 тисяч.
— Саме тому, — наголосив голова Укртрансінспекції Євген Пронченко, — у процесі європейської інтеграції наше законодавство узгоджують із директивами та регламентами ЄС, основні принципи яких — визначення державних вимог до перевізників, транспортних засобів, затвердження державних стандартів, соціальних нормативів, сертифікації, умов допуску до ринку, серед яких добра репутація, фінансова спроможність, фахова компетенція тощо.