"Оцінку ставить суспільство"

29 серпня 2013

Державну премію України в галузі освіти започатковано у 2010 році до Дня працівника освіти для відзначення видатних досягнень науково-педагогічних працівників. Тоді при Президентові України  утворено Комітет з Державної премії України в галузі освіти, затверджено Положення про премію, Положення про Комітет та персональний склад Комітету.

За роки існування цієї відзнаки її лауреатами стали 43 особи, наукові та практичні здобутки яких дістали гідну оцінку суспільства. Лауреати Державної премії — видатні діячі освіти і науки різних закладів освіти України — від позашкільних до вищих, а також науковці провідних наукових та освітніх установ, серед яких 8 академіків, 9 докторів, 12 кандидатів наук.

Відзначені указами Президента України роботи — наочний приклад того, як кращі  наукові розробки  знаходять визнання і в Україні, й за її межами. Так, результати наукового дослідження «Нова початкова школа» колективу авторів на чолі з академіком Національної академії педагогічних наук Олександрою Савченко реалізуються через Державний стандарт загальної початкової освіти, типові навчальні програми, підручники і методичний супровід для 4-річної початкової школи.

Робота «Всеукраїнського освітнього Інтернет-порталу «Острів знань» колективу авторів на чолі з членом-кореспондентом НАН України  Станіславом  Довгим нині є тим середовищем онлайн-спільноти української молоді, педагогів та науковців, у якому відбувається обговорення актуальних проблем української освіти і науки, а також виховання майбутніх поколінь.

У номінації «Наукові досягнення в галузі освіти» за комплекс наукових досліджень проблем судово-правової реформи в Україні у 2001—2011 роках та їх використання у фаховій підготовці юристів присуджено Державну премію колективу авторів на чолі з президентом Національного університету «Одеська юридична академія», дійсним членом Національної академії правових наук України Сергієм Ківаловим. Результати наукових досліджень колективу — невід’ємна частина навчального процесу вищих навчальних закладів, вони сприяють інтеграції судової, правоохоронної й правозахисної систем України у європейський правовий простір.

Перелік лауреатів можна продовжувати, та очевидно, що Державна премія України в галузі освіти стимулює викладачів, професорсько-викладацький склад, науковців на пошук інноваційних технологій навчання і виховання та їх упровадження у навчальних закладах, а робота Комітету з визначення  претендентів на здобуття Державної премії України за видатні досягнення в галузі освіти успішно пройшла перевірку часом.

Ця відзнака сприяє професійному самоствердженню в атмосфері здорової конкуренції й створенню нових наукових проектів для реалізації інновацій у вітчизняній освіті.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua