"Оптимізація Мін’юсту стартувала"

Ірина ПОЛІЩУК
21 сiчня 2015

«Упродовж останніх дев’яти місяців роботи ми зафіксували дуже багато системних проблем діяльності органів юстиції. Перш за все це брак мотивації через низьку заробітну плату. А також бюрократія, надлишкова кількість керівників відносно загальної кількості працівників у всій системі, подвійне підпорядкування. Таким чином система не працює на всю можливу потужність, — це на брифінгу, який відбувся в Кабміні, зазначила перший заступник міністра юстиції Наталія Севостьянова.

Для вирішення цих проблем фахівці Мін’юсту розробили пакет оптимізації, до якого входить і скорочення чисельності підрозділів системи юстиції. Таким чином із приблизно 45 підрозділів залишиться 25. Також на 20% буде скорочено чисельність центрального апарату Мін’юсту. Задля вирішення проблеми з подвійним підпорядкуванням зменшать кількість керівників та укрупнять підрозділи. Це лише один з елементів нової політики.

— Ми також перевіримо ефективність усіх працівників системи юстиції, — наголосила Наталія Севостьянова. — Ще відкриємо конкурсний відбір на вакантні посади по всій Україні. Йдеться не лише про центральний апарат, а й про області та райони. Нову політику формуватимемо наступним чином: створимо три структурні підрозділи — комітет реформ Мін’юсту, кадрову комісію і моніторинговий центр.

Загалом, суть нової кадрової політики така: всі співробітники, які за результатами попередньої оцінки діяльності працювали належним чином і не були причетні до корупції, отримають можливість кар’єрного росту.

— Ми пропонуємо так званий соціальний ліфт для всієї системи, — роз’яснює Наталія Севостьянова. — Щоб цей процес був прозорим та відкритим, ми запропонували співпрацю відомим компаніям з найму персоналу. Для претендентів на нові посади сформулюємо нові критерії, завдяки яким і відбиратимемо тих людей, які найбільше їм відповідатимуть. А тих, хто братиме участь у відборі кадрів, але посад не отримає, внесемо у кадровий резерв. В майбутньому, коли шукатимемо нових працівників, у першу чергу звертатимемось до цього переліку кандидатів. Кадрову комісію очолить один із наших грузинських експертів — Гія Гецадзе.

— З огляду на наш досвід ми готові допомогти системі юстиції проводити реформи та оптимізацію, — наголошує один із грузинських експертів Джембул Ебануідзе. — За допомогою оптимізації потрібно віддати перевагу професіоналам і обов’язково позбавитись надлишку керівного апарата. В Грузії до реформ у міністерствах та відомствах керівників департаментів та відділів було більше, ніж тих людей, які справді працювали. Необхідно позбавлятись і подвійного підпорядкування. Адже це часто заважає проведенню реформ. У результаті оптимізації залишаться люди, які показали себе професіоналами. І варто відкрити якомога більше вакансій, щоб залучити багато кандидатів. У Грузії це прекрасно спрацювало. Дуже добре, що при Мін’юсті створено комітет із реформ. Головною функцією його буде розгляд концепцій реформ, які мають проводити в різних департаментах.

— Одразу хочу сказати, що це не самоціль — звільнити якнайбільшу кількість співробітників, — пояснює експерт із виконання рішень у судах Хатія Шейла. — Головне — вибрати правильні критерії та оцінити кадри за ознаками порядності, професіоналізму. Звісно, варто взяти до уваги й моральну готовність до реформування. Адже всім зрозуміло, що це дуже болючий і тривалий процес. Також варто усвідомлювати, що не можна змінити лише одну систему — реформа має відбутися за всіма напрямами. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua