"Пальмова гілка від піару гнеться"

Оксана ГОЛОВКО
28 травня 2013

ВІДВЕРТЕ КІНО

Головний приз Каннського фестивалю вручили фільмові, про який не надто охоче пишуть критики

Відрізнити справжнє від піару цього року в Каннах було вкрай важко. Приміром, зухвала крадіжка  коштовностей, які представники одного з ювелірних будинків традиційно «дають поносити» зіркам червоної доріжки,  збіглася з прем’єрним показом нового фільму Софії Копполи: за сюжетом головні герої стрічки грабують  помешкання голлівудців, скориставшись їхнім від’їздом на культурно-світські заходи.

Нещодавно у Франції ухвалили закон про легалізацію одностатевих шлюбів, а в неділю Золоту пальмову гілку Каннського кінофестивалю виборола стрічка про любов між двома французькими жінками  «Життя Адель. Частина 1 і 2», яка в міжнародному прокаті матиме назву  «Блакитний — найтепліший колір». І хоч би скільки автор — французький  актор і  режисер туніського походження Абделатиф Кешиш казав, що політичний контекст проблем одностатевої любові його не надто турбував — він, мовляв,  хотів показати просто любовну історію, яка містить усю красу стосунків, навряд чи варто беззастережно у це вірити.

Принаймні, в контексті визнання журі. Адже чимало  критиків вважали, що у фільмі-переможці є занадто відверті сцени.

Зокрема журнал «Вар’єте»  написав, що цей фільм містить найвідвертіші сцени лесбійської любові за останній час, а «Голлівудський репортер» — що драма змусить здивуватися, оскільки  стирає межу між виставою та реальним життям. Виявляється, приховати відвертість під блиском пальмової гілки, як колись біблійні Адам і Єва, — непросте завдання.

Щоправда, оскароносний американський режисер Стівен Спілберг, який цього року очолював  журі 66-го  Каннського кінофестивалю,  вважає, що вибір зроблено правильно. «Уже понад шість десятиліть Каннський фестиваль є платформою для відкриття надзвичайних фільмів та першого представлення їх світові», — заявив режисер. Він переконаний: стрічка, яка здобула найвищу нагороду,  несе дуже потужне і вкрай позитивне повідомлення.

Другу за значущістю премію фестивалю — Гран-прі — отримала стрічка «Усередині Льюїна Девіса»  братів Коенів. Головний герой картини фолк-співак початківець, який намагається пробитися на велику сцену. Він співає свої пісні в невеликому кафе на околиці, іноді отримує за виступи «по фейсу», майже не має готівки, ночує на канапі в будинку успішнішого ліричного дуету  і постійно губить кота свого знайомого. Щоправда, жодних піар-історій з котами у Каннах не вигадали…

Приз найкращому акторові дістався Брюсові  Дерну за роль у картині «Небраска». 76-річний ветеран Голлівуда  зіграв алкозалежного батька, який вирушив по виграш у лотереї.

Найкраща акторка — Береніс Бежо, нагороджена за роль у картині іранського режисера Асгара Фархаді «Минуле». Найкращим режисером цього року став Амат Ескаланте, якого відзначили за брутальну соціальну драму «Елі» про нарковійни у Мексиці.

Нагороду за найкращий сценарій віддали авторам стрічки «Дотик гріха» Цзя Чжанке. А приз журі дістався мелодрамі «Який батько, такий і син» режисера Хірокадзу Корееда.

Переможців обрали з-поміж 20 фільмів конкурсної програми та оголосили на церемонії закриття у неділю.

НАШІ В КАННАХ

В українському павільйоні, організованому на 66-му Каннському кінофестивалі Державним агентством з питань кіно та Національним центром Олександра Довженка, пройшли презентації вже знятих вітчизняних фільмів і тих, які перебувають у процесі виробництва.

Першими свій проект — повнометражну стрічку «Толока» представили режисер Михайло Іллєнко та продюсер Пилип Іллєнко.

Потім продюсер Володимир Філіппов розповів про кілька ігрових фільмів, які ще готуються: «Таразі. Прощання з пустелею», який реалізує Тарас Денисенко до 200-річчя з дня народження Тараса Шевченка; «Купідон» Валерія Жереги; «Сашко» Олександра Кирієнка і «Гніздо горлиці» Тараса Ткаченка. Живий інтерес присутніх викликав і повнометражний дебют Руслана Батицького «Гроза».

На другій презентації 21 травня були представлені переважно повнометражні стрічки, виробництво яких має бути закінчено вже цього року. Серед потенційно сильних фільмів — «Брати» Вікторії Трофіменко, «Зелена кофта» Володимира Тихого і «Поводир» Олеся Саніна.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua