"Пасажирські автоперевезення організують по-європейськи"

Лариса ДАЦЮК
25 жовтня 2013

Обговоренню двох проектів законів про пасажирські перевезення автобусами і таксі було присвячено чергову селекторну нараду в Кабінеті Міністрів. У її роботі взяли участь представники Львівської, Дніпропетровської, Харківської й Одеської областей. На їхні запитання відповідав начальник відділу внутрішніх перевезень департаменту автомобільного транспорту Міністерства інфраструктури Володимир Балін.

Обидва проекти законів «Про автомобільний транспорт» та «Про перевезення на таксі» давно винесені на публічне обговорення, однак до Верховної Ради так і не дійшли. Львівська адміністрація вже кілька разів погоджувала надіслані на її розгляд документи й хотіла б бачити їх просування владними коридорами. Чимало побажань, що їх  надсилали львів’яни до Києва, було враховано. Однак є такі питання, які хотіли б конкретизувати в законі. Зокрема йдеться про перевезення пільгових категорій пасажирів та встановлення тарифів на перевезення. Ці положення без змін кочують з одного варіанта законопроекту в інший.

Мабуть, львів’яни мають рацію, адже саме ці питання ставили перед представником Мінінфраструктури дніпропетровці, харків’яни й одесити, які були на відеозв’язку зі столицею. Річ у тім, що перевізникам не компенсують із бюджету вчасно і повною мірою кошти за перевезення пільговиків. Підвищувати тарифи, аби перекрити збитки, також не дозволяють. Тож тут потрібна якась «золота середина», яка влаштувала б обидві сторони. Володимир Балін бачить її в тому, щоб завчасно збалансовувати кількість компенсаційних коштів і пільговиків. Це має бути записано в угоді, яку укладатиме перевізник.

Щодо тарифів, то, як зазначено в законопроекті, вони мають бути «економічно вигідними для перевізника». Це станеться тоді, коли вони будуть не регульованими, а вільними. Однак спочатку має запрацювати рамковий закон, який введе ринок у правове поле, вважає представник Мінінфраструктури. Згодом проблема втратить свою гостроту, коли її опрацюють з Мінфіном, а пізніше із Мінсоцполітики, яке має монетизувати пільги.

Не менш важливим, на переконання всіх регіональних представників, є положення закону щодо перевезення пасажирів лише згідно з посадковими місцями. Транспортники проти такої норми, адже вона зробить маршрути збитковими.  В міністерстві за таку новацію. Це європейська норма, як і вимога щодо доступності інвалідів до транспорту. Від цих норм  законо?творці не відмовляться.

Чимало пропозицій стосувалися точності формулювань окремих положень законопроекту, терміну дії договору, відповідальності інформаційно-диспетчерської служби, проведення конкурсу, повноважень місцевих органів влади щодо тих маршрутів, які виходять за межі їхніх територій.

Усі слушні зауваження буде враховано, пообіцяв Володимир Балін. А доопрацьовані законопроекти викладуть на офіційному сайті для обговорення. Окрім того, в Мінінфраструктури пройдуть наради за участю представників всіх областей. Роботу форсуватимуть,  щоб законопроекти парламент розглянув вже до кінця цього року. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua