"А пекарів виручили… коні"

Інна ОМЕЛЯНЧУК
27 березня 2013

ДОРОГИ. Ви ж бачили, що в Києві робиться, — не сказала, а просто-таки відрізала диспетчер Рівненського автовокзалу на запитання про те, чи буде в неділю, 24 березня, хоча б одна передбачена розкладом маршрутка на Корець.

Біля мами аж пританцьовував від холоду шестирічний син, у якого щойно розпочалися канікули. Оскільки вдома залишатися йому ні з ким, мама просто змушена була довезти сина в село до бабусі. Поїхали аж у неділю опівдні: ані в суботу, ані в неділю вранці жодна з маршруток, що курсують в області, не вийшла в рейс.

Утім, зі стихією начебто все зрозуміло, а ось із людською байдужістю та халатністю… Рівненський автовокзал тут побив усі рекорди. Сама перевірила: додзвонитися до довідкової служби неможливо (таке враження, що трубка просто знята — щоб не турбували). А коли нарешті приїжджаєш туди і питаєш про щось у диспетчера, відповідають приблизно так, як тій мамі. До слова, на автостанції «Чайка» ситуація протилежна: тут і інформація для пасажирів є, і привітний персонал свою справу знає. Відвідавши два рівненських автовокзали, як у двох різних державах побувала.

Між тим, жертвами морозів на Рівненщині за вихідні стали п’ятеро людей: обмороження пальців рук, ніг, а у студента — ще й вушних раковин. Звісно, все це — лише ті випадки, коли людей госпіталізували. А загалом ані влада, ані комунальники та еменесники не розгубились: вони об’єднали зусилля для протистояння стихії.

Зокрема голова облдержадміністрації Василь Берташ оперативно виділив з регіонального матеріального резерву кошти на закупівлю двох тисяч літрів пального для снігоочисної техніки, тож дороги чистили оперативно й безперервно. Це дало змогу не припиняти рух на магістралях державного значення, що проходять через область. Залучили не лише техніку, що є в розпорядженні дорожників і комунальників, а й потужну військову й 600 людей. Уздовж головних трас працюють мобільні пункти надання допомоги водіям: тут можна зігрітися, а за потреби — отримати першу медичну допомогу чи, скажімо, зателефонувати на спеціальну «гарячу лінію». Оператори колл-центру фіксують скарги з двох причин: щоб відповідні служби оперативно вирішили їх і щоб винести з них відповідні уроки.

Віце-прем’єр-міністр Олександр Вілкул на відеоселекторному засіданні оперативного штабу в неділю відзначив злагоджену роботу Рівненщини в подоланні наслідків стихії. Та навіть така робота не допомогла здолати їх сповна: на момент засідання, об 11.00, за словами голови облдержадміністрації Василя Берташа, проїзд був ускладнений до 27 населених пунктів, не можна було дістатися до 12 сіл краю. Тож, скажімо, кооператорів, які, попри негоду, доставляли до магазинів хліб, виручав найнадійніший транспорт — коні. Нехай навіть для когось із селян це стало способом заробітку, зате без хліба, як у Києві, на Рівненщині не сиділи. Отже, не завжди нам варто кивати на столицю — це вже я у відповідь диспетчерові з Рівненського автовокзалу.    



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua