Це було вражаюче видовище: старовинний, філігранно відреставрований паровоз Л-3535, той самий, що серед перших курсував між Львовом і Чернівцями, гудів на повний свисток, викидав у трубу клуби чорного диму, шипів в усі боки білою парою. Грав духовий оркестр, лунав вокзальний дзвін, сповіщаючи про прибуття потяга. Саме так було 150 років тому, коли у вересні 1866 року Буковина вперше побачила диво-машину на щойно прокладеній залізниці Львів —Станіслав (нині Івано-Франківськ) — Чернівці. Проект нової, не баченої досі траси розробляли англійські інженери, а збудували її українці в рекордні два роки — через мочарі, гори і дикі ліси.
Ретро-потяг із минулого зустрічали на чернівецькому пероні керівники й співробітники Львівської залізниці, чернівчани з керівництвом на чолі. Зупиняючись в Івано-Франківську та Коломиї, він привіз зі Львова гостей — також із минулого, вбраних за модою XIX століття. Манірні пані в довгих сукнях і капелюшках з вуалями, галантні кавалери з оберемками квітів. Усі сміялися, раділи, вітали одне одного з подією, яку ми сьогодні по праву називаємо цивілізаційною. Залізничне сполучення кардинально змінило життя. Після Чернівців, до слова, залізничну гілку продовжили до Вадул-Сірета, а там — на Румунію, в Європу. У чернівчан одразу ввійшло в традицію їздити до Відня на вікенд у музеї і кав’ярні…
Святкове дійство з нагоди ювілею історичної події супроводжувалося театралізованими виступами, танцювальними і пісенними номерами. У рамках урочистих заходів виконувач обов’язків начальника регіональної філії «Львівська залізниця» Іван Груник нагородив кращих працівників залізниці, відзначив ветеранів галузі.
Перші потяги зі Львова до Чернівців йшли 12 годин, долаючи щогодини 50 кілометрів, — нечувана для того часу швидкість. Сучасний швидкісний дизель виробництва Крюківського вагонобудівного заводу долає цю відстань за 3,4 години. Міністр інфраструктури Володимир Омелян пообіцяв електрифікувати гілку Львів — Івано-Франківськ — Чернівці, що дасть змогу скоротити час проїзду між кінцевими станціями до 2 годин і 20 хвилин. За словами міністра, це буде перша в Україні система швидкісного регіонального залізничного сполучення європейського зразка.