"Починати децентралізацію можна за чинної Конституції"

Лариса ДАЦЮК
31 сiчня 2015

Децентралізація, якої прагне українська влада і громада, чи федералізація, яку нам нав’язують ззовні? Так питання нині не стоїть, хоч як би цього прагнули сепаратисти і їхні російські поплічники. Україна ніколи не буде федеративною, а залишиться унітарною державою — розвіяв усі мрії ворогів Президент Петро Порошенко у вітанні до українців з нагоди Дня Соборності.

На підтвердження цього нині розпочалася активна робота з втілення у життя масштабної реформи. Днями на своє перше засідання зібралася Експертна рада з питань децентралізації, місцевого самоврядування та регіональної політики при Мінрегіоні, до складу якої увійшли українські та польські фахівці, а також експерти від Ради Європи і Європейського Союзу. Вони працюють над підготовкою узгодженого проекту пропозицій щодо внесення змін у Конституцію України в частині децентралізації влади.

«Наш перспективний план цього року грунтується на Концепції реформування місцевого самоврядування, Програмі діяльності уряду та Коаліційній угоді»,— сказав віце-прем’єр-міністр — міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Геннадій Зубко після завершення першого засідання Експертної ради.

У цих документах є чіткі пріоритети. Передусім — конституційна реформа, децентралізація та реформа публічної адміністрації, місцевого самоврядування, питання реформування житлової політики, дерегуляції у сфері містобудування та будівництва, забезпечення громадян якісними комунальними й адміністративними послугами та інші завдання, які мають безпосередній стосунок до функціонування місцевого самоврядування, передає позицію урядовця його прес-служба.

У реформуванні цієї сфери потрібна логічна послідовність: спочатку зміни в Конституцію, затим — визначення територіальної основи та повноважень місцевих органів влади, потім — ресурсної бази (податки, бюджети) і тільки після цього — формування органів влади на новій законодавчій основі.

«Така має бути послідовність, і їй немає альтернативи, — констатував Геннадій Зубко. — Тому вважаємо невідкладним завданням розпочати процес підготовки та внесення змін у Конституцію в частині децентралізації та місцевого самоврядування. Від того, які конституційні зміни і як швидко вони набудуть чинності, залежить зміст пакета всіх інших законодавчих актів і взагалі можливість проведення реформ у визначені терміни».

Однак уже нині є над чим працювати. Ще торік, коли неможливо було внести зміни в Основний закон, Мінрегіонбуд запропонував великий пакет законодавчих ініціатив, які можна реалізувати у межах чинної Конституції, не порушуючи Концепцію проведення реформ.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua