"Потрібна інша модель української школи"

21 лютого 2015

Тетяна КАПУСТА
для «Урядового кур’єра»

Теперішня модель української школи, що грунтується на традиційній класно-урочній системі й була ефективною свого часу, вичерпала себе. Тому потрібен новий закон про освіту, робота над яким триває, й інша модель української школи, сказав на експертній зустрічі з представниками громадянського суспільства, яка відбулася в Будинку уряду, заступник міністра освіти й науки Павло Полянський.

«Це не означає, що нинішню модель слід докорінно зруйнувати бодай до того часу, коли на її місці постане й утвердиться щось інше», — наголосив він.

Нині з’явилося чимало нових форм здобуття освіти, її новий сенс. Того, що раніше традиційно вважали освітою й можна було ототожнювати з поняттям начитаності чи поінформованості, нині недостатньо, вважає Павло Полянський. «Освіта як спосіб бути успішною особистістю в житті — ключове в наших пошуках сенсу освіти».

Новий закон переважно стосуватиметься дошкільної, шкільної та освіти впродовж життя. Основні завдання — збільшити тривалість навчання, оновити зміст освіти, підготувати до реалізації  реформи українських учителів.

Поки що громадськість та експерти погодили модель «5+4+3»: початкова освіта триватиме п’ять років, середня — чотири, старша, трирічна, буде профільною. «Запровадження реформи може бути лише поступовим. І 12 клас можемо організувати не раніше, ніж за 7 років», — акцентувала голова парламентського Комітету з питань освіти й науки Лілія Гриневич. У травні законопроект планують внести на розгляд Верховної Ради. Нині його активно обговорюють у регіонах.

Освітяни Львівщини вважають: важливо, щоб водночас із розробленням нового закону експертні групи напрацьовували зміст освіти. На переконання керівника департаменту освіти й науки Львівської облдержадміністрації Олександри Небожук, «було б добре, щоб з 1 вересня запрацювали експериментальні майданчики».



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua