ПРОЕКТ

Цілком можливо, що у травні наступного року розпочне роботу електропотяг, який перевозитиме пасажирів із Києва в аеропорт "Бориспіль".

8 квітня пройшла презентація Національного проекту "Повітряний експрес", яку провів голова Державного агентства з інвестицій та управління національними проектами Владислав Каськів.

За його словами, оголошується старт реалізації цього проекту. "Остаточно підписання документів щодо будівництва електропотяга із Києва до аеропорту "Бориспіль", який будуватиме китайська державна корпорація Chіna Natіonal Machіnery Іndustry Complete Engіneerіng Corporatіon (CMCEC), відбудеться 18 квітня у Пекіні. Гадаю, що роботи розпочнуться не пізніше травня", - наголосив він.

На думку В. Каськіва, аргументів на користь такого будівництва чимало: нам надають вигідний кредит терміном 15 років за ставкою LІBOR+3,5%, держава не надає жодних гарантій та не витрачає жодної копійки з бюджету. До речі, вартість будівництва "Повітряного експреса" буде менше 3 млрд грн, що, на думку керівництва Державного агентства з інвестицій та управління національними проектами, є вдвічі меншою сумою, ніж заплановано раніше.

За бізнес-планом окупність такого проекту становитиме приблизно 15 років, а будівництво триватиме два роки. Хоча В. Каськів має великі сподівання, що цей потяг запрацює вже в травні наступного року, тобто до Євро-2012 Україна вже матиме сучасне сполучення між столицею та головним аеропортом країни.

Українцям не слід перейматися якістю такого будівництва, адже компанія, на яку покладено цю функцію, дуже відома у Китаї та в 30 країнах світу, зазначає представник CMCEC в Україні Ольга Ющенко.

"Корпорація має чималий досвід у будівництві, девелоперстві та військово-промисловому комплексі. Її фахівці втілили в життя не один проект по всьому світу, в тому числі в таких розвинених країнах, як Данія та Швейцарія", - констатує вона.

До речі, в контракті між українською та китайською сторонами не обумовлено використання робочої сили та обладнання. Тому керівництво Державного агентства з інвестицій та управління національними проектами вважає, що до будівництва можуть бути залучені українські робітники. Це цілком можливо, адже, за останніми даними, вартість робочої сили в Китаї вже стала вищою, ніж в Україні.

Вартість квитка на майбутній потяг, як прогнозують нині фахівці, на перших етапах експлуатації становитиме не більше 5 доларів, але її поступово збільшать до 10 доларів за поїздку.