Неперспективні, на погляд аналітиків, акції виявилися найприбутковішими — до такого парадоксального висновку дійшло видання Markwet Watch. Воно в кінці 2013 року опублікувало дослідження, згідно з яким аналітики дуже схильні до «стадного почуття» і тому можуть не помітити деякі зміни на ринку.
Автор MarketWatch Бретт Арендс виділив 10 компаній з американського біржового індексу S&P 500 (у нього входять найбільші за капіталізацією компанії США, чиї акції торгуються на біржах Nasdaq і NYSE) з гіршими оцінками аналітиків станом на кінець 2012 року. Потім підрахував, що сталося б, якби він вклав у кожне підприємство по $1000, а прибуток від інвестицій витратив на купівлю нових цінних паперів. З’ясувалося, що за рік (без урахування податків і побіжних витрат ) $10 тисяч перетворилися б на $16,7 тисячі. Однак якби Арендс за аналогічною схемою купував акції компаній, які високо оцінені аналітиками, то отримав би $14 тисяч. Прибутковість інвестицій становила б 40%, тоді як фондовий ринок за рік у середньому зріс на 31%. При цьому прибуток від вкладень у підприємства з негативною репутацією досяг 67% річних.
Кращу динаміку зростання вартості акцій не завжди демонструють найвідоміші компанії, представлені в індексі S&P 500. Наприклад, за підсумками 2013-го акції виробника комп’ютерних комплектуючих і напівпровідників Micron Technology подорожчали на 250%. Для порівняння, акції Coca-Cola з січня 2013-го до початку 2014-го подорожчали лише на 6,92% , McDonald’s — на 6,68%.
Зазначене в 2012—2013 роках зростання вартості акцій тих компаній, які розчаровували інвесторів, — явище не унікальне. Але чому аналітики ставлять не на найприбутковіші компанії? Вони не хочуть ризикувати своєю репутацією і побоюються рекомендувати клієнтам цінні папери потенційно проблемних компаній. Чи означає це, що непопулярні акції в перспективі обов’язково будуть рости в ціні? Звичайно, ні. Цікаво, що в списку десяти компаній з кращими рекомендаціями аналітиків на 2014 рік, опублікованому Market Watch, не виявилося звичних для подібних рейтингів Apple і інвестхолдингу Berkshire Hathway. Мабуть, аналітики вважають їх переоціненими.