"Скаржтеся — вас почують"

Оксана МАЛОЛЄТКОВА
19 липня 2013

ПЕРЕВІРКИ

Звернення громадян є найбільш дієвим способом виявлення порушень касової дисципліни

Під час однієї з прямих телефонних ліній Кабінету Міністрів громадяни поскаржилися чиновникам на те, що не всі підприємці видають касові чеки. Тож «УК» поцікавився у Міністерстві доходів і зборів, як перевіряють виконання правил використання касових апаратів і що «світить» порушникам.

Як повідомила на запит «УК» прес-служба Міндоходів, органи Міндоходів постійно контролюють порядок проведення готівкових розрахунків. Так, під час фактичних перевірок суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), зокрема перевіряють факти видачі особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахункового документа встановленої форми на повну суму проведеної операції.

У Міндоходів нагадали, що в разі встановлення протягом календарного року в ході перевірки факту проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій (РРО) або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); непроведення розрахункових операцій через РРО з фіскальним режимом роботи; невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, зазначеній у денному звіті, а в разі використання розрахункової книжки — загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня; нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об’єкті такого суб’єкта господарювання: вчинене вперше — штраф 1 гривня, вчинене вдруге — 100% вартості проданих із порушеннями, встановленими цим підпунктом, товарів (послуг) та за кожне наступне вчинене порушення — у п’ятикратному розмірі вартості. До речі, застосування РРО поширене на всіх суб’єктів господарювання, які здійснюють готівкові розрахунки, винятки передбачені в статті 9 закону про застосування РРО.

На відмову у видачі касового чеку можна поскаржитися до Міндоходів. І міністерство закликає громадян робити це. Адже звернення постраждалих — найбільш дієвий спосіб виявлення порушень касової дисципліни. Приводом для перевірки може бути лише скарга громадянина або повідомлення від інших державних органів. Зі свого боку податківці заявляють про готовність оперативно реагувати на сигнали про можливі порушення. І нагадують: фіскальний чек — гарантія захисту прав споживача. Тому громадян просять не бути байдужими до відмови у видачі чеку або відсутності касового апарату у місцях здійснення готівкових розрахунків.

Так, як повідомляє прес-служба Міндоходів, у Запоріжжі після звернення однієї жительки, яка поскаржилася на відмову надати їй чек в аптеці при купівлі ліків, податкова інспекція ретельно вивчила діяльність підприємства-порушника. Були виявлені значні суми «чорної готівки»: аптекарі клали до кишені повз касу дві тисячі гривень на день. За це аптеку оштрафували на 19 тисяч гривень.  

І в Головне управління Міндоходів у м. Києві останнім часом досить часто громадяни скаржаться на порушення касової дисципліни в діяльності кафе, продовольчих магазинів, туристичних фірм, автозаправних станцій, фірм, що надають послуги з паркування автомобілів тощо. Як інформує прес-служба управління, наприклад, звернення киянина до податківців щодо невидачі чеків обернулося для власника одного столичного кафе фінансовими санкціями.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua