"Стоки очищуватимуть по-європейськи"

21 травня 2013

МОДЕРНІЗАЦІЯ

Якою буде Бортницька станція аерації після реконструкції?

ПАТ «АК «Київводоканал» презентував концепцію проекту реконструкції Бортницької станції аерації. На думку фахівців, цей проект має передбачати будівництво на всіх блоках станції нової лінії очистки стоків із використанням технології денітрифікації та дефосфотації. Адже за технологією 60-х років, яка кардинально з того часу не змінилася, споруди біологічної очистки були розраховані на досягнення лише трьох показників в очищеній воді. Інші показники якості очищення при розробленні проекту взагалі не визначали — тоді у цьому не було необхідності. На сьогодні ж якість очищених стоків необхідно контролювати за 14 основними показниками. Більше того, за останні роки вміст у нечистотах азоту амонійного зріс майже вдвічі, а фосфатів — більш ніж у 2 — 2,5 раза.

Ще одна проблема БСА, яку потрібно вирішити, — надмірне енергоспоживання. Сьогодні, як повідомила прес-служба «Київводоканалу», за рік станція споживає 142 мільйони 600 тисяч кіловат-годин. Майже 60% усієї енергії, необхідної для роботи БСА, витрачають лише на функціонування повітродувних агрегатів, що подають повітря в аеротенки. Енергоспоживання каналізаційних насосних станцій становить 35–40%.

Через виділення в атмосферу сполук сірководню і аміаку від неприємного запаху страждають жителі житлових масивів Позняки, Осокорки та Харківського масиву — майже 500 тисяч киян. Тому проект повинен передбачати встановлення лінії деодорації на всіх трьох блоках станції. Накриттю, тобто герметизації, підлягають камери підвідних колекторів, грабельні відділення, пісколовки, підвідні канали та первинні відстійники БСА. Таким чином буде подолано забруднення повітря.

Ще одне питання — обробка мулу на станції. Нинішня схема не тільки неефективна, а й взагалі неприйнятна для застосування. Щодоби на станції після очистки стоків утворюється приблизно 12 тисяч метрів кубічних осаду, який з 1985 року накопичується та транспортується на мулові майданчики. Нині на полях площею 272 гектари перебуває понад дев’ять мільйонів кубічних метрів мулу, цей обсяг перевищує проектні норми втричі.

Після реконструкції станції аерації діятиме лінія обробки осаду. Механічне зневоднення дасть змогу скоротити об’єми в 10–12 разів. Такий мул буде придатний для подальшої утилізації. Подібну технологію застосовують у багатьох країнах світу.

Крім станції, капремонту потребують сім дюкерних переходів БСА, призначених для транспортування стічних вод із правобережної частини Києва на очисні споруди. У «Київводоканалі» зазначають, що реконструкція станції гарантуватиме жителям столиці якісне та ефективне очищення стічної води у відповідності до європейських та національних стандартів.  Фахівці «Київводоканалу» (його визначено замовником проектування та реконструкції БСА) вже провели серйозні підготовчі роботи.

«Ми ухвалили остаточне рішення — взятися за цю довгоочікувану серйозну роботу та здійснити повну реконструкцію станції із застосуванням комплексного підходу та ефективним залученням коштів», — зазначив голова правління товариства Валерій Ченчевий.

Відділ соціально-правових питань
«Урядового кур’єра»



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua