10 листопада відбудеться старт світової флешмоб-прем’єри українського фільму «Я — мобер». Одночасно — о 17.00 за київським часом — стрічку покажуть у 14 містах світу. Зокрема, в Парижі, Цюриху, Мілані, Мюнхені, Лондоні, Сеулі, Нью-Йорку, Анкарі. «Я — мобер» — документальний фільм Олени Дем’яненко та Дмитра Томашпольського, створений у новому жанрі документальної комедії. Стрічка присвячена руху, що давно існує в Європі, але він ще мало відомий українцям. На перший погляд, стрічка просто розповідає про унікальне явище — флешмоб. Тим часом, за словами авторів, це фільм про сучасну Україну.
— Українські мобери провели європейський флешмоб, який потім переріс у світовий, бо участь у ньому взяли мобери з 30 країн. Драматургія фільму побудована на несподіваних відкриттях і реакціях людей. Завдяки тому, що ми бачили нашу і європейську молодь в аналогічних ситуаціях, нам було цікаво зрозуміти місце України в Європі. Ми часто говоримо про те, які ми бідні та нещасні. А молодь довела, що здатна зацікавити і об’єднати увесь світ. Ми виявили, що можемо розуміти одне одного, сміятися і радіти разом. Це і є головною ідеєю фільму, — вважає Дмитро Томашпольський.
Стрічка знята на замовлення Державного агентства з питань кіно. На його створення держава виділила 1,2 мільйона гривень. Світова прем’єра також супроводжуватиметься флешмобами. Якими? Поки що таємниця.
— Чому люди беруть участь у таких акціях? Адже їхні учасники не тільки молодь. Мабуть, тому, що в кожному з нас живе дитина. Але ми скуті певними уявленнями, слово «повинен» домінує в нашому житті. А флешмоб — це гра, можливість відчути себе дитиною, додати яскравих барв у одноманітне життя. Ти можеш зробити те, чого зазвичай не можеш собі дозволити. І при цьому нікому не заважаєш, нікого не ображаєш. Головне правило флешмобу — не порушувати громадський порядок і не залишати після себе сміття, — зазначила голова Державного агентства з питань кіно Катерина Копилова.
ДОВІДКА «УК»
Флешмоб (від англ. — дослівно «миттєвий натовп») — заздалегідь спланована акція, в якій велика група людей з’являється в громадському місці, виконує обговорені дії і швидко зникає. Подія має здаватися стороннім глядачам безглуздою, проте відбуватися так, ніби в цьому є сенс. Як наслідок, випадкові глядачі сприймають те, що відбувається, серйозно. Наприклад, мобери дістають біноклі і дивляться на небо. Через 5 хвилин все згортається. А перехожі намагаються роздивитися на небі щось незвичайне. Головне — такі акції не повинні містити реклами та політичних гасел. Перша акція моберів відбулася в Америці 2004 року, в Україні — 2008-го.