ПІДСУМКИ. У 2011-му підприємствами корпорації «Еталон» реалізовано понад 1,5 тис. автотранспортних засобів.
Це на 67% більше, ніж торік, і вдвічі менше, ніж у докризові 2007—2008 рр., повідомив президент корпорації Володимир Бутко під час прес-конференції, присвяченої підсумкам роботи автобусобудівників у 2011 році і планам на 2012 рік.
У планах на наступний рік — 300 вантажівок і збільшення виробництва автобусів різних модифікацій на 10% — до 1500, зазначив В. Бутко. У разі перемоги у тендері на поставку 300—400 машин за програмою «Шкільний автобус», обсяги можуть зрости до 1800. Якщо ж розблокують кредитування і діятимуть лізингові схеми, можна розраховувати й на 2 тисячі.
Близько 25% з виробленого — експортна стратегія «Еталону». При цьому на першому плані — російський та вітчизняний ринки, на яких щороку потребують оновлення 36 і 12 тис. автобусів (відповідно). Наразі корпорація шукає можливість створення СП з великовузлового збирання з подальшим переходом на повномасштабне виробництво в одній з прикордонних областей РФ. Краще було б, звичайно, побудувати у Росії завод, але це коштуватиме 300 млн євро, а це нам поки що не по кишені, констатував президент «Еталону.
Своєрідним подарунком під ялинку від корпорації «Еталон» для кожного з нас стала презентація розробки нового міжміського автобуса — А08120 «Троянда», що скоро поповнить лінійку «квіткового» автобусного парку.
«У колекції «Еталону» вже є «Волошка», «Мальва», «Пролісок», «Мак», «Ромашка», тепер буде ще й «Троянда». Це новий, зручний міжміський автобус на 37 місць для сидіння, з одним службовим для змінного водія і 20 стоячими місцями. Це дуже перспективна розробка, яка зараз проходить сертифікацію і випробування», — уточнив В. Бутко.
Відповідаючи на запитання журналістів щодо виконання держзамовлення за програмою «Шкільний автобус», президент корпорації був змушений констатувати, що борг держави за нею становить 23,5 млн грн.
— Хотілось би, щоб до початку нового року держава розрахувалася з корпорацією за виконану роботу, — каже В. Бутко. — Адже нам треба за щось платити зарплати працівникам і виконувати замовлення. Ми не олігархи, а працююча виробнича компанія з великим кредитним навантаженням, відсотки за які, до речі, платимо державному банку. Уже сьогодні маємо негативні наслідки браку обігових коштів — довелося зупинити один із заводів до 16 січня 2012 р. у надії, що найближчим часом проблемні питання таки будуть вирішені.
ДОВІДКА «УК»
Корпорація «Еталон» створена в 2003 р., об’єднує 21 підприємство, що спеціалізуються на виробництві автобусів, тролейбусів, вантажівок, автокомпонентів.