"У центрах зайнятості з’являться кар’єрні радники"

12 сiчня 2019

У нинішній нелегкий економічно час втратити роботу — на жаль, не дивина. Експерт Міжнародної організації праці (МОП) Валлі Корбанезе переконана, що українська Державна служба зайнятості, яка приходить на допомогу людям у такій ситуації, має потенціал значно більший, ніж просто виплачувати фінансову підтримку.

Протягом останніх 25 років експерт  консультувала країни, які проводили реформи у сфері зайнятості. В Україні, за її словами, вона побачила вищий рівень надання послуг та уваги до клієнта, ніж у багатьох країнах Східної Європи. Проте ще багато змін попереду.

Ключова ознака реформи державної служби зайнятості, яка нині відбувається в Україні, — необхідність звільнити її персонал від адміністративних завдань, щоб приділяти більше уваги потребам клієнтів. Тож місія  МОП в Україні полягає в тому, щоб зробити роботу ДСЗ більш орієнтованою на клієнта та менш бюрократичною.

Як українці зазвичай шукають роботу? Запитують друзів чи знайомих: можливо, вони знають, у кого є вакансія. Люди покладаються більше на неформальні зв’язки, ніж на державні служби. Тому потрібно покращити репутацію ДСЗ і показати, що вона може допомогти людям знайти роботу. У межах  проекту, який фінансує уряд Данії, українській ДСЗ допоможуть налагодити партнерські зв’язки з роботодавцями та громадянським суспільством.

Безробіття має високу ціну, яку доводиться платити людям і державі. Що довше людина без роботи, то більше негативного впливу на її фізичне та психологічне здоров’я. Робота дає відчуття власного значення та можливостей, а без неї втрачається мотивація, починається депресія й відчуття ізоляції.

Безробітні не можуть споживати як звичайні громадяни. Наприклад, вони не можуть дозволити собі мати всі необхідні товари довгострокового зберігання. А це гальмує розвиток промисловості.

У постанові №792, ухваленій Кабінетом Міністрів восени 2018 року, запропоновано нову модель обслуговування для державної служби зайнятості. Відтепер вона ґрунтується на профілюванні особистих потреб, індивідуальному плануванні зайнятості та підході «кейс-менеджмент».

До ухвалення цієї постанови всю увагу, час і сили співробітників ДСЗ було спрямовано на збирання даних і заповнення різноманітних форм. Нова модель надання послуг ґрунтується на запровадженні інституту кар’єрного радника. Такий висококваліфікований фахівець працює з кожним клієнтом окремо. Він зможе побачити й дослідити всі перешкоди, які стоять перед конкретною людиною на ринку праці, допоможе подолати їх. Радник спілкується із клієнтом, спостерігає і слухає, а не марнує час на заповнення непотрібних паперів. Ця особа буде орієнтиром, провідником та помічником для безробітного щоразу, коли він звертається по послуги із працевлаштування. Клієнт довірятиме тому, з ким уже говорив і хто підтримував його.

Попри чималу кількість безкоштовних і корисних послуг та програм, є клієнти, які йтимуть до ДСЗ виключно по виплати у зв’язку з безробіттям. Але навіть у такому разі служба зможе дати їм значно більше, ніж тільки гроші. Зрештою, компетенція кар’єрного радника полягає в тому, щоб пояснити: фінансова допомога не триватиме вічно і державна служба зайнятості має набагато більше послуг. Це означає, що необхідно розвивати компетенції кар’єрного радника, наголошує Валлі Корбанезе.

Любов ДМИТРЕНКО
для «Урядового кур’єра»



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua